واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

در پی شهادت سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، مقامات لشکری و کشوری پیام‌های تبریک و تسلیتی صادر کردند.

مقامات لشکری و کشوری شهادت سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت گفتندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به همراه تعدادی از همرزمان خود، شامگاه جمعه ۱۳ دی در حمله‌ای تروریستی به شهادت رسید.

به دنبال این اتفاق، شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری و لشکری، پیام‌های تبریک و تسلیت خود را به پیشگاه مردم غیور ایران و خانواده شهید سردار سلیمانی روانه داشتند که در ادامه این پیام‌ها را مشاهده می‌کنید:

 

رهبر معظم انقلاب

در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان - و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است، ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سیدعلی خامنه‌ای

۱۳دیماه ۱۳۹۸

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

 

آقای حسن روحانی رئیس جمهور

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

 

ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش را تبریک و تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.

تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر، ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند.

امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است، اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صد‌ها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.

آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله (ع) است به اشد وجه خواهند ستاند.

شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، جبهه پیروز مقاومت و همه امت اسلامی بویژه ملت قدرشناس ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق، علو درجات را برای آن مجاهد فی سبیل‌الله و مردی که عهد خود با خدایش را صادقانه ایفا کرد، مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس قوه قضاییه

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

 

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و او را الگویی درخشان از اراده‌های پولادین مکتب اسلام توصیف کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
شهادت سردار سرافراز، فرمانده شجاع، قهرمان، حماسه آفرین و کم نظیر سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی و شماری از همرزمان دلاورشان را پس از عمری رشادت و مجاهدت در راه پاسداری از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و اعتلای ایران اسلامی به حضرت، ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم سلحشور استان کرمان، خانواده عزیز و ارجمند ایشان و دیگر شهدای همرزمشان، به مجموعه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت می‌گویم. این فرماتده مقتدر، محبوب و عزت آفرین، افتخار همه ایرانیانی بود که دل در گرو استقلال و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و به دست شقی‌ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست. رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تا کنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت. امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می‌داند که با این گونه جنایت‌ها هرگز نخواهد توانست در اراده‌های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت‌های مسلمان تربیت شده اند، خللی به وجود آورد. شهید قاسم سلیمانی، الگویی درخشان از این اراده‌های پولادین و تربیت یافتگان مکتب اسلام است. او که همه جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن و نظام جمهوری اسلامی گذرانیده بود، تا واپسین لحظات عمر پربرکت خویش را در راه مقابله با اشقیای تکفیری و تروریست‌های جنایتکار سپری کرد، و در همین جبهه شریف به آرزوی دیرین خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد. فضل و رحمت بی کران خداوند متعال بر آن شهید بزرگ گوارا باد.

بی شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی، در سپاه و در همه نیرو‌های مسلّح جمهوری اسلامی، بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر نورانی شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.
علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

 

صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

در پی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام‌ ، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پیام تبریک و تسلیتی از سوی آیت الله صادق آملی لاریجانی صادر شد.
متن پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا."
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

شهادت سردار سرافراز اسلام، ولایت ومقاومت ،سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب تاثرعمیق اینجانب گردید.
مجاهدعظیم الشان ما پس از عمری جهاد و مبارزه با استکبارجهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار به آرزوی دیرین خود رسید وبه خیل شهدای اسلام و انقلاب اسلامی پیوست.
اینجانب شهادت این مجاهد عالیقدر را به محضر حضرت بقیه الاعظم(عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مدظله العالی) ، ملت قدرشناس ایران اسلامی وهمه یاران و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، بویژه خانواده معظم وصبور شهیدوالامقام تبریک و تسلیت عرض می نمایم.
این اقدام ددمنشانه و حماقت آمیز دولت تروریست و جنایتکار آمریکا عزم مبارزان جبهه مقاومت را در راه مبارزه با استکبارجهانی و نابودی نهایی آنان جزم تر خواهد نمود و بزودی شاهد اضمحلال همه آنان خواهیم بود.

صادق آملی لاریجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

 

سردار صفوی مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده بین‌الملل مقاومت بود
اقدام تروریستی جنایتکاران آمریکائی یقینا نمی‌تواند خللی در راهبرد جهاد و مقاومت اسلامی ایجاد کند و این اقدام نشان از ضعف و شکست‌های مکرر سیاست‌های آمریکا در منطقه، خصوصا در جبهه مقاومت دارد و چهره تروریستی رئیس جمهور آمریکا و پنتاگون را برای همه ملت‌های جهان آشکار‌تر ساخت.
سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده بین الملل مقاومت بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در پی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان خصوصا مجاهد بزرگ، شهید ابومهدی المهندس، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ماعاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

شهادت پاداش تلاش‌های بی وقفه و مجاهدت‌های شجاعانه و مخلصانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان جهاد با دشمنان اسلام خصوصا استکبار جهانی به رهبری آمریکا بود، پس از مجاهدت‌های حدود ۴۰ ساله ایشان در دوران دفاع مقدس و در جبهه مقاومت بین‌الملل بعنوان فرمانده بین الملل مقاومت، جز شهادت پاداشی را نمی‌توان برای اخلاص و شجاعت این مجاهد و فرمانده خستگی ناپذیر تصور کرد.

یقینا اقدام تروریستی جنایتکاران آمریکائی نمی‌تواند خللی در راهبرد جهاد و مقاومت اسلامی ایجاد کند و این اقدام نشان از ضعف و شکست‌های مکرر سیاست‌های آمریکا در منطقه، خصوصا در جبهه مقاومت دارد و چهره تروریستی رئیس جمهور آمریکا و پنتاگون را برای همه ملت‌های جهان آشکار‌تر ساخت.

خون پاک این شهید خواب راحت نیرو‌های آمریکا در منطقه را آشفته خواهد کرد و ان شاءا... ثمره خون و روح مطهر این شهید، شکست راهبردی آمریکا در غرب آسیا و خروج آمریکا از کشور‌های اسلای منطقه و افغانستان وعراق و سوریه را تسریع خواهد کرد.

محبوبیت و مقبولیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بین آحاد مختلف و اقشار جامعه و ملت عزیز ایران و از سوی دیگر در بین جوانان کشور‌های اسلامی و آزادیخواه، نوید بخش پیروزی‌های بزرگ و قطعی جبهه مقاومت اسلامی خواهد بود.

اینجانب شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهادت مجاهد بزرگ اسلام حاج ابومهدی مهندس را به محضر مقدس حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و ملت بزرگ ایران، نیرو‌های مسلح و همرزمان ایشان در ایران و منطقه و خصوصا به خانواده عزیز و ارزشمند این شهیدان عالیمقام تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی شک دوستداران و مجاهدان جبهه مقاومت در سرتاسر جهان این اقدام جنایتکارانه را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

وزیر کشور و جانشین فرماندهی کل قوا در ناجا

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

شهادت سردار پرافتخار لشگر اسلام؛ فرمانده محبوب امت اسلامی در مبارزه با استکبار و افراط، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، را که پس از یک عمر مجاهدت در راه ارزش‌های الهی و دفاع از مستضعفان عالم به کاروان شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی پیوست، به عموم آزادیخواهان جهان و مردم انقلابی و شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

تردیدی نیست که خون مطهراین قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی تجاوز‌ها و جنایت‌های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت‌های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان‌های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت.

فقدان مجاهد نستوه و محبوب؛ شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای این عملیات تروریستی به ویژه شهید ابومهدی المهندس، غمی جانسوز و اندوهی بزرگ است، اما به خواست پروردگار قادر متعال، عزم جزم ملت‌های اسلامی در پیگیری مسیر اخوت و اتحاد اسلامی در برابر زیاده خواهی نظام سلطه جهانی را استوار خواهد ساخت و اراده پولادین نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز و صیانت از اهداف راهبردی انقلاب اسلامی را، غنا خواهد بخشید.

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور و جانشین فرماندهی کل قوا در ناجا

مقامات لشکری و کشوری شهادت سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت گفتند

 

مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور بین الملل

ولایتی مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور بین الملل با صدور پیامی شهادت سردار سرافراز و بزرگ اسلام و ایران را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر ولایتی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت سردار رشید و سرافراز اسلام و ایران، سرباز ولایت، سردار قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت و رشادت در راه اسلام و ایران اسلامی تسلیت باد.

این مجاهد نستوه که نامش در تاریخ ایران اسلامی پر تلؤ لؤ باقی خواهد ماند، درجنایت و اقدام تروریستی آمریکایی‌ها به شهادت رسید؛ او که نامش، لرزه بر اندام دشمنان اسلام می‌انداخت و در مبارزه بی امان با تروریست‌ها خواب شوم دشمنان به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عوامل آنان را آشفته می‌کرد؛ و در نهایت اجر این مقاومت و شجاعت‌های بی نظیر خود را نیز با شهادت دریافت.

شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از پیروزی‌های خود را مدیون رشادت‌های او هستیم، جان تازه‌ای را در جبهه مقاومت ایجاد خواهد کرد و آمریکایی‌ها و ایادی آنان عواقب این جنایت تروریستی را پرداخت خواهند کرد.

جبهه مقاومت که توانست در تمام این سال‌ها با تدابیر مقام معظم رهبری، رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی و فرماندهان عالی جبهه مقاومت، مدافعان حرم و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه، توطئه شوم دشمنان در تضعیف و تجزیه کشور‌های اسلامی را از بین ببرد، بار دیگر انتقام این جنایت را خواهند گرفت و شهادت مظلومانه ایشان، خون تازه‌ای را در رگ‌های جبهه مقاومت در منطقه و جهان جریان خواهد بخشید و این مسیر را مقاوم‌تر و با صلابت‌تر خواهد کرد.

نام این سردار بزرگ در تاریخ ایران اسلامی و اذهان ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه همواره با رشادت و شجاعت ثبت و ضبط خواهد بود و خون پاک و مطهر او، سرچشمه بزرگی برای مبارزه بی امان با دشمنان اسلام و ایران خواهد بود.

شهادت مظلومانه سردار قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه، نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه مبارزان جبهه حق علیه باطل تسلیت عرض نموده، اطمینان داریم مسیر پرافتخار ایشان با صلابت و افتخار ادامه خواهد یافت.

علی اکبر ولایتی

مقامات لشکری و کشوری شهادت سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت گفتند

 

دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار و شجاع نیروی قدس سپاه به همراه چند تن از فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق، پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖفَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق موجب تاثر و تالم گشت.

سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی به دست شقی‌ترین آحاد بشریت، آمریکای جنایتکار و تروریست را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، خانواده ایشان و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

احمد جنتی
دبیر شورای نگهبان
رئیس مجلس خبرگان رهبری
۱۳ دی ۱۳۹۸

مقامات لشکری و کشوری شهادت سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت گفتند

 

دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود اینگونه نوشت:

مقامات لشکری و کشوری شهادت سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت گفتند

 

نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش پیامی صادر کرد.
متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رسالت بزرگ فرمانده رشید اسلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با پیام سرخ شهادت تکمیل شد و اینک همه سربازان این سرزمین و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان اسلام، فارغ از رنگ لباس و چهره و گویش، سلیمانی‌هایی هستند که در مسیر زمینه سازی ظهور منجی منتقم گام بر می‌دارند.

با رجاء واثق به ویران کننده بودن انتقام ادامه دهندگان راه آن شهید عزیز و ضمیری امیدوار به نزدیک بودن پایان دوران حیات تروریسم بین المللی پس از آلوده شدن دستشان به خون پاک و مطهر شهید سلیمانی، شهادت این سردار رشید و ستاره شهید را به ساحت حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا فداه، فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی، خانواده شریف و همرزمان جان برکف ایشان و ملت غیرتمند و قدرشناس ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

 

سردار جلالی رئیس سازمان پافند غیرعامل 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت.
متن این پیام بدین شرح است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

شهادت هنر مردان خداست. مرگ کوچکتر از آن است که به سراغ سلحشورانی چون سلیمانی بیاید و تنها شهادت است که می تواند روح بزرگ این دلیرمردان را در خود جای دهد.

آنهایی که حاج قاسم را از نزدیک می شناختند می دانستند که او یکی از مردان بزرگ و دوستان خوب خداست. آنهایی که تمام زندگی شان را وقف خدا و ولی خدا در زمین کرده اند.

حاج قاسم سلیمانی مرد شماره یک مبارزه با تروریسم به دست اصلی ترین تروریست جهان یعنی آمریکا به شهادت رسید و صحنه درگیری ها یکبار دیگر کاملا واضح گردید.

اینکه آمریکایی ها مستقیما اقدام به شهادت قهرمان ملی مبارزه با تروریسم می کنند نشان از خشم و عصبانیت آنها از ثمرات اقدامات حاج قاسم سلیمانی دارد. البته که کور خوانده اند چرا که مسیر مقاومت با خون شهیدان پررونق تر خواهد شد. بکشید ما را، زنده تر خواهیم شد...

امروز جغرافیای مقاومت صرفا در مرزهای ایران یا لبنان و عراق خلاصه نمی شود. مقاومت امروز به اندازه قلب های تمام مردم آزاده جهان سرزمین دارد.

حتما آمریکایی ها باید منتظر عواقب سنگین این جنایت بزرگ باشند. این عواقب مطمئنا معادلات منطقه را به نفع جریان مقاومت تغییر خواهد داد.

در پایان ضمن اعلام تبریک و تسلیت به رهبری معظم انقلاب اسلامی، خانواده عزیز شهید سلیمانی و همه دوستداران جریان مقاومت، با خدای خود پیمان می بندیم که تا آخرین لحظه از تلاش برای محقق کردن آرمان های بلندی که حاج قاسم بدان ایمان داشت دست نکشیم. انشاءالله

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

 

محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

دکتر محمود احمدی‌نژاد طی پیامی، شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی از بازوان توانمند مقام معظم رهبری را تسلیت گفت.

 متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنّا لله و إِنّا إِلیه راجِعون
در پی عملیات تروریستی و خونبار سردمداران دولت آمریکا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از عمری تلاش بی‌وقفه و حضور پرشمار در صحنه‌های خطر به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

او از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس و از چهره‌های کم نظیر در عرصه طراحی و مدیریت عملیات نظامی و از یاران نزدیک و بازوان توانمند مقام معظم رهبری بود.

نقش او در تمام عرصه‌های مهم منطقه و در سازماندهی جریان مقاومت ضد‌آمریکایی تعیین کننده بود.

اینجانب با تأسف و تأثر، این حادثه تلخ و شهادت این سردار و یاران همراهش را به مقام معظم رهبری، خانواده، بستگان، همرزمان و دوستداران آنان تسلیت عرض می نمایم.

اطمینان دارم که ملت‌های بیدار و هوشمند منطقه با وحدت و همدلی، امنیت، دوستی و برادری را در منطقه مستقر نموده و راه را بر تفرقه‌افکنی و تجاوز، چپاول و دخالت بیگانگان خواهند بست.

نظام سلطه از طراحی‌ها و اقدامات خود سودی نخواهد برد.

از خداوند منان عزت و سرافرازی ملت‌ها و خذلان دشمنان بشریت و مستکبران را مسألت دارم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد
۱۳ دی ماه ۱۳۹۸

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

متن پیام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

بسم رب الشهداءوالصدیقین
سرداری ازسروقامتان مجاهد سپاه اسلام و برادری صمیمی از همرزمان دیرین به خیل یاران شهیدش پیوست و آسمانی شد. سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از بزرگ پرچمداران جهاد و شهادت و از تربیت یافتگان مکتب سیدالشهدا بود که لحظه ای از مجاهدت در راه خدا دریغ نورزید. سلیمانی، سرباز فداکار امام و رهبر معظم انقلاب در همه میادین سخت جهاد بود. شهادت، آرزوی دیرین در همه دوران حیاتش بود. او از بین مارفت و به یاران و همرزمان شهیدش پیوست ولی دوست و دشمن بداند خون پاکش درخت نهضت بین المللی اسلام و مکتب سیدالشهدا علیه السلام را بارورتر خواهد ساخت و بادست خونخواهان حاج قاسم در سراسرجهان، انتقام سختی از مستکبرین تروریست خواهد گرفت. بدون تردید، پرچم مبارزه سپهبد شهید سلیمانی وجبهه مقاومت بر زمین نخواهد ماند و در اقصی نقاط عالم اسلام تا به اهتزاز درآمدن بیرق لا اله الا الله بر قلل رفیع آن، دوش به دوش سرداران ومجاهدان به پیش خواهد رفت.
شهادت خونین و پرافتخار این مجاهد بزرگ وهمراهانش، به ویژه همسنگر مجاهد او ابومهدی المهندس را به امام عصر(عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، ملت شهید پرور ایران، فرماندهان و همرزمانم در نیروهای مسلح وخانواده های محترم و سرافراز شهیدان بزرگوار، تسلیت عرض نموده از درگاه حضرت حق، علو درجات این عزیزان را مسئلت می نمایم.

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

پیام سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان مجاهدش به این شرح است: 

بسمه تعالی
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

شهادت، هنر مردان خداست.

برای حاج قاسم این فرمانده بزرگ اسلام وایران ، هجرت از دنیا با مرگی جز شهادت قابل تصور نبوده و نیست.

شهادت سردار بزرگ، حاج قاسم سلیمانی که ازفرماندهان خلاق وخوشفکر والسابقون مجاهدت در راه خدا و مبارزه با ظلم و استعمار بود، را به محضر رهبر فرزانه انقلاب وفرماندهی معظم کل قوا ، خانواده معزز و همرزمان و دوستداران ایشان و همه ایرانیان و مردم آزاده جهان تسلیت می گوییم.

استکبار جهانی بدانند که این شهادت ها مسیر حق طلبی و مبارزه با ظالمان را از بین نمی برد و عزم حق جویان را دردفع سلطه شیاطین محکمتر خواهد کرد. با شهادت حاج قاسم سلیمانی ها، نور فروزان اندیشه متعالی آنان روز به روز تابنده تر میشود
۲۵ سال پیش در چنین روزهایی خبر شهادت پدر را به ما دادند

دیماه زمان شهادت بسیاری از فرماندهان نظامی ایران است شهید ستاری ،کاظمی یاسینی و بسیاری دیگر که امروز جشن استقبال از گل دیگری را بپا کرده اند

پرنده ای دیگر پرید
بنده ای دیگر اسمانی شد به پروار درآمد
تهنیت بر عرشیان باد که میزبان گلی از تبار ما شدند
روحش شاد.

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس

در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد، حجت الاسلام علی شیرازی مسئول اداره نمایندگی ولی فقیه در این نیرو، پیام تسلیتی به‌شرح زیر صادر کرد:

محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای عزیز روحی له الفدا
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
شهادت مرد میدان جهاد و مبارزه، مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه‌های جنگ با کفار و تروریست‌ها، سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور و قهرمان نیروی قدس را به حضرت‌عالی و جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنم.
این مبارز عاشق و عابد عارف، عمری را در راه اعتلای اسلام عزیز گذراند و خداوند مهربان نیز مزد تلاش چهل‌ساله‌اش را شهادت قرار داد.
افتخار بزرگ او این است که به‌دست شقی‌ترین و نکبت‌بارترین دشمنان خبیث ملت ایران و جهان اسلام، یعنی آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت و به آرزوی دیرینه خود رسید.
بر خود فرض می‌دانیم که انتقام خون آن عزیز و همراهان مجاهدش را از استکبار جهانی بگیریم و خواب را بر چشمان دشمنان اسلام و مسلمین و دشمنان ملت ایران حرام کنیم.
مطمئن باشید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکم‌تر از دیروز و در حمایت از ارزش‌ها، در میدان ایستاده است و چون سربازی سرباخته پا در درکاب است.
خداوند عزیز عمر بابرکت حضرت‌عالی را مستدام بفرماید. همه ما آماده‌ایم جانمان را فدای یک تار موی مولا و مقتدایمان کنیم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس
علی شیرازی

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی

در پی شهادت سردار محبوب امت اسلامی، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان از جمله شهید بزرگوار ابومهدی المهندس، نماینده رهبر انقلاب در شورای‌ عالی امنیت ملی پیامی را صادر کرد.‌‌
‌‌‌‌متن پیام دکتر سعید جلیلی بدین شرح است:‌‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌‌
قاسم سلیمانی سردار محبوب امت اسلامی به آرزوی دیرین خود، شهادت، دست یافت.‌‌
او قهرمان مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که بارها طعم شکست را به رؤسای جمهور آمریکا چشاند و به جهانیان نشان داد قدرت مستکبران چقدر سست و لرزان است.‌‌
‌‌‌
شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه و روی‌آوردن او به تروریسم، گواهی روشن بر ضعف آمریکا در برابر قدرت مقاومت است. سلیمانی نماد مقاومت و کارامدی تفکر بسیجی در عرصۀ جهانی بود.‌‌
‌‌‌‌
او مصداق بارز کسانی بود که امام علی (ع) دربارۀ آن‌ها فرمود:‌‌
«دُعُوا للجهاد فأجابوا، و وثِقوا بالقائد فاتّبَعوه،‌‌
دعوت جهاد را پذیرفته و به رهبر خود اطمینان داشته و از او پیروی کردند»‌‌
شهادت پرافتخار به‌دست فاجرترین افراد، صدق کلام امیرمؤمنان(ع) را دربارۀ او نشان داد که:‌‌‌‌
«تعاقدوا على المنيّة، و أبرد بِرُؤوسهم إلى الفجرة،‌‌
پیمان جانبازی بستند و سرهاشان را برای فاجران فرستادند.»‌‌
‌‌
اینک خون پاک او و یار دیرینش شهید بزرگوار ابومهدی المهندس نقطۀ عطفی برای اعتلاء مسیر مقاومت و پیروزی‌های بیشتر امت اسلامی خواهد بود که شکستی سنگین‌تر از گذشته را بر رژیم حاکم بر امریکا خواهد چشاند.‌‌
‌‌سعید جلیلی‌‌
۱۳دی‌ماه ۱۳۹۸

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

فرمانده نیروی زمینی سپاه

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به مناسبت شهادت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پیامی به شرح زیر صادر نمودند:


بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت سردار سرافراز و پرافتخار سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر و شجاع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که طی ۴۰ سال دوران پرفراز و نشیب و حیات پربرکت انقلاب اسلامی با تلاشهای مجاهدانه و شبانه‌روزی و بی وقفه خود در راه مبارزه با ظلم و جور تروریسم جهانی و دفاع از اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل از پای ننشست و سرانجام به دست شقی ترین تروریست‌های آمریکایی به فیض عظمای شهادت نائل آمد را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فدا) و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) ملت شریف و ولایت‌مدار ایران اسلامی و خانواده معظم ایشان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

دشمنان اسلام و در رأس آن آمریکای جنایتکار بدانند که همه دلبستگان محور مقاومت و همرزمان و همفکران شهید حاج قاسم سلیمانی با ایمان و اراده راسخ و انگیزه و والاتر از پیش ادامه دهنده راه آن مجاهد فی سبیل الله بوده و به حول قوه الهی تروریست های جنایتکار آمریکایی و اذناب آنان در انتظار پاسخ کوبنده و انتقامی سخت از سوی فرزندان امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) باشند.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه

واکنش شخصیت‌های سیاسی به شهادت سردار سلیمانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار