ارسال ۶۰ نمونه سلول بنیادی خون بندناف به بانک رویان تهران

از ابتدای امسال تا کنون، ۶۰ نمونه سلول بنیادی خون بندناف از استان چهارمحال و بختیاری به بانک رویان تهران ارسال شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۶۰ نمونه سلول بنیادی خون بندناف از استان به بانک رویان تهران ارسال شده است.

او افزود: حدود چهار هزار نفر مورد مشاوره حضوری و تلفنی قرار گرفتنده اند که پس از بررسی‌های کارشناسی ۴۰۰ نفر از این افراد موفق به عقد قرارداد شدند.

رضایی اضافه کرد: پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز از ۳۵ سال پیش در دنیا و از ۲۰ سال پیش در ایران آغاز شده است که در ۱۵ سال گذشته مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

او ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود، هم اکنون حدود ۱۴ بیماری در افراد بالغ و بیش از ۶۰ بیماری در کودکان با کمک سلول‌های بنیادی خون بندناف درمان می‌شود.

رضایی گفت: با توجه به مزیت‌های درمانی سلول‌های بنیادی خون بندناف، پیشرفت‌های علمی و نظر به این که فرصت ذخیره سازی سلول بنیادی بندناف برای هر کودک تنها یک بار در طول زندگی و آن هم موقع تولد نوزاد است.

او به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزندشان هستند توصیه کرد: از این سرمایه ارزشمند برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

رضایی افزود: هم اکنون بیماری‌های سخت از جمله انواع سرطان‌های خون، سرطان مغز استخوان، نقص سیستم ایمنی، انواع کم خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان است و درمان بیماری‌های پارکینسون، دیابت، ام‌اس، سی پی و اوتیسم در مرحله تحقیقات است.

او اضافه کرد: هزینه اولیه قرارداد حدود ۳۳ میلیون ریال و پرداخت شارژ سالیانه تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است که امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط و تسهیلات نیز وجود دارد.

رضایی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته از طریق مشاوره حضوری و یا تماس با شماره‌های ۰۹۳۸۶۸۵۱۲۱۵ و ۰۳۸۳۲۲۵۳۳۱۵ استفاده نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.