مه غلیظ در جاده های مهاباد:

دید افقی در گردنه‌ها به کمتر از ۲۰ متر رسید

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بروز پدیده مه غلیظ، دید افقی را در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۲۰ متر و در سایر محور‌ها به کمتر از ۵۰ متر کاهش داده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: به علت رطوبت موجود در هوا، پدیده مه غلیظ در بسیاری از محور‌های مواصلاتی این شهرستان به‌ویژه در گردنه‌ها روی داده و علاوه بر آن، بر اثر بارش برف سطح جاده‌ها نیز لغزنده است.

خادمی افزود: هم‌اکنون دید افقی در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به دلیل مه غلیظ و کولاک و در گردنه‌های «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت به خاطر مه غلیظ به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته‌است.

او تصریح کرد: در محور مهاباد - ارومیه و محور مهاباد - میاندوآب نیز به دلیل مه غلیظ دید افقی به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته‌است و رانندگان در این مسیر‌ها باید با احتیاط حرکت کرده و در صورت لزوم چراغ مه‌شکن روشن کنند.

دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۲۰ متر رسید

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به ۳۰ سانتی‌متر رسیده و عوامل راهداری در حال برفروبی در مسیر‌های روستایی «اوطمیش»، «قمطره»، «سهولان»، «قلعه‌جوغه»، «قورغان» و «کانی‌کوتر» هستند.

او افزود: برفروبی در محور مهاباد - پسوه نیز در دست اقدام بوده و تردد در این محور تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است و برفروبی سایر محور‌های روستایی به تدریج انجام می‌شود.

خادمی از رانندگان وسایل سنگین به ویژه دستگاه‌های کشنده تریلی درخواست کرد ضمن استفاده از زنجیرچرخ تا قبل از پایان عملیات برف‌روبی از تردد در گردنه‌ها خودداری کنند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

«خادمی»، اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به دپوی یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد، ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

خادمی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.
بر اساس اعلام کارشناسان اداره هواشناسی مهاباد با ورود سامانه بارشی از روز شنبه بارش برف در بسیاری از مناطق جنوبی و مرکزی آذربایجان‌غربی آغاز شده و این سامانه به تدریج روز دوشنبه از استان خارج می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.