تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال برای ۱۰ روستای دامغان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: شناسایی و تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ۱۰ روستای هدف این شهرستان در سال ۹۸ عملیاتی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خسرو فولادیان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: طبق ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، ۱۰ روستای دامغان در فهرست برنامه ریزی برای دریافت سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی قرار گرفتند.

او افزود: شورای راهبردی تدوین این سند با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان و عضویت دستگاه‌های اجرایی مرتبط دارای مأموریت در روستا‌ها تشکیل شده است.

فولادیان بیان کرد: با تدوین سند توسعه و شناخت دقیق از توان روستاها، رویکرد نظام برنامه‌ریزی، تمرکز بر اقتصادمحوری و توسعه روستایی خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دامغان اظهار داشت: این سند، به منظور سیاست‌های کلی نظام و در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود.

او تصریح کرد: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پس از شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها تدوین می‌شود که هدف آن در راستای ارتقای منزلت اجتماعی و ایجاد بستر لازم در جهت شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستا‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: در این طرح، ظرفیت روستا‌ها شناسایی و توسعه آن‌ها به سمت و سویی حرکت می‌کند که در این طرح به آن پرداخته شده است.

فولادیان افزود: در تدوین این سند همه مزیت‌های اقتصادی روستا شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او ابراز داشت: در سال‌های ۹۶ و ۹۷، برنامه ریزی لازم برای تدوین سند توسعه ۳۱ روستای هدف شهرستان انجام شد که تاکنون سند توسعه ۱۹ روستا تصویب و بقیه روستا‌ها در حال شناسایی است.

شهرستان دامغان دارای ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است. این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

سالانه ۵ هزار روستا در کشور، از طرح سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار