بررسی نقاط حادثه خیز ترافیکی شهرستان بابل

رئیس اورژانس بابل گفت: نقاط حادثه خیز ترافیکی شهرستان بابل در ۹ ماهه امسال مشخص شد.

لعلی رئیس اورژانس بابل در گفت و گو با به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: جاده شهید صالحی با تعداد ۴۳۸ ماموریت تصادفی، جاده گنج افروز تا سه راه شیردار کلا با ۳۸۳ مورد ماموریت تصادفی و جاده جدید آمل به بابل با ۳۴۴ مورد ماموریت تصادفی در بررسی ۹ماهه امسال حادثه خیزترین جاده‌های شهرستان بابل بودند.

او افزود: میدان ولایت تا ترمینال موزیرج با ۲۴۴ ماموریت تصادفی، خیابان کشاورز تا ابتدای سیاه کلامحله با ۲۱۳ماموریت تصادفی و شهر امیرکلا با ۱۹۳ ماموریت تصادفی حادثه خیرترین مناطق شهری از لحاظ تصادفات بودند.

لعلی گفت:به طور کلی عوامل موثر در رخداد حوادث ترافیکی در سه بعد عوامل و اشتباهات انسانی، عوامل و تهدیدات محیطی و جاده‌ای و عوامل مرتبط با ایمنی وسیله نقلیه قرار می‌گیرد.

او افزود: مهمترین عوامل انسانی منجر به تصادفات شامل ناتوانی‌ها و محدودیت‌های جسمی، عدم تعادل روحی و روانی، فقدان آموزش و مهارت کافی، رفتار‌های مخاطره آمیز، عدم استفاده از سیستم‌های ایمنی مانند کمربند و کلاه ایمنی ست.

رئیس اورژانس بابل گفت:در حیطه عوامل و مخاطرات محیطی و جاده‌ای مهمترین عوامل حادثه خیز شامل مشکلات طراحی، ساختار و کارایی راه مانند باریک بودن، نداشتن شانه، پیچ جاده بدون نقاط دسترسی، مخاطرات پیرامون راه مانند پل، درخت، خاکریز‌های کنار مسیر، وضعیت راه مانند بارندگی و یخبندان و فقدان سیستم روشنایی و علائم هشدار دهنده ست.

او افزود:مشکلات وسایل نقلیه مانند هرگونه نقص و اشکال وسیله نقلیه که مربوط به طراحی خودرو و یا به علت فرسودگی خودرو هم نقش بسیاری در ایجاد حادثه دارد.

لعلی گفت: با توجه به بالا بودن نرخ بروز حوادث ترافیکی در شهرستان و روند رو به رشد استفاده از وسایل نقلیه بررسی نقاط حادثه خیر شهرستان بابل به منظور بستر اطلاعاتی مناسب برای پیش گیری و کنترل، ضروری است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار