حضرت پور در نطق میان دستور:

آمریکا خود را در افکار عمومی جهان بی اعتبار کرده است

نماینده ارومیه گفت: آمریکای یاغی خود را در بین افکار عمومی جهان و در نظام بین‌المللی بی اعتبار کرده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله حضرت، پور نماینده ارومیه در نطق میان دستور صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با احترام به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این شهید را خطاب قرار داد و گفت: تو را همانند زندگان صدا میزنم و باور ما این است که جاودانه و زنده هستی. سلام من را به پدر شهیدم برسان و از قول این سرباز کوچک نظام به او بگو که فرزندان انقلاب و رهبری راه شما را ادامه خواهند داد و علم حسینی (ع) را برزمین نخواهند نهاد.

او ادامه داد: روزی که پدرم شهید شد، شش ماهه بودم و هیچ گاه جرئت نکردم از مادرم بپرسم حس لحظه شنیدن خبر شهادت پدرم چگونه بوده است.

نماینده ارومیه افزود: با شنیدن خبر شهادت این لحظه را درک کردم و به جان سوختم؛ فرزندان شهدا! دوباره یتیم شدیم و‌ای سردار! شهادت شما خار بر دل نشانده است.

حضرت پور گفت: چهل سال وفاداری به اسلام، انقلاب و ولایت، چهل سال مجاهدت و جهاد برای عقیده، تسلیم و رضا، خدمت بی منت و پاسداری از حریم ولایت و امت اسلام، پاداشی غیر از شهادت نمی‌توانست داشته باشد.

او با بیان اینکه ایالات متحده بر مبنای چه تحلیلی دست به این اقدام زده است، اظهار کرد: آمریکا خود را در بین افکار عمومی جهان و در نظام بین‌المللی بی اعتبار کرده است و به عنوان یک دولت یاغی و تروریست معرفی می‌شود.


بیشتر بخوانید:  جمع‌آوری امضا برای بیانیه محکومیت اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی


نماینده ارومیه با اظهار اینکه سردار سلیمانی با آن‌ها چه کرده است که آمریکا را به این اقدام افتضاح بار کشانده است، گفت: سردار سلیمانی بنا به خواسته دولت‌های منطقه آن‌ها را با راهبردی استراتژیک از شر تروریست‌ها، اشرار و اشقیا پاکسازی کرد و امنیت و آرامش را بر مردمانشان به ارمغان آورد.

او بیان کرد: نسل‌های بعدی و ملت‌هایی نظیر عراق، سوریه، افغانستان و یمن مدیون نام و آوازه قاسم سلیمانی خواهند بود؛ نه تنها ایران بلکه کل منطقه خاورمیانه فرمانده‌ای را از دست دادند که برای صلح و آرامش می‌جنگید. شخصیت، جان و مال و اعتبارش را فدای انسانیت و شرافت و آزادگی کرد و نهایتاً خون پاکش را در این راه مقدس به پیشگاه دین و آیین و برترین مفاهیم اخلاقی و انسانی هدیه کرد.

حضرت پور با یادآوری اینکه قاسم سلیمانی تروریست نبود و قربانی تروریسم شد، ادامه داد: ریشه و نهالی که به دست او کاشته شد، دودمان آمریکا و ایادی‌اش را در منطقه بر باد خواهد داد و به اخراجشان از این منطقه منتهی می‌شود.

نماینده ارومیه تصریح کرد: آنان با این اقدام وقیحانه و ترور عالی رتبه‌ترین مقام نظام و رسمی کشور، تمام قوانین و اصول مصرح بین المللی را زیر پا گذاشتند و خود را در هیبت یک جانی و وحشی نشان دادند؛ ایالات متحده شنیع‌ترین اقدام ممکن را انجام داد و نام و وجهه نداشته خود را در تاریخ به قهقرا کشاند و نابود نمود.

او با تأکید بر اینکه ایالات متحده باید بداند که دولت و حاکمیت ایران بنا بر خواست بر حق ملتش، پاسخ درخوری به این عمل آنان خواهد داد، اظهار کرد: این عمل جمهوری اسلامی درس عبرتی ماندگار برای دشمن خواهد بود، دشمن باید بدانند تنبیهی سخت در انتظار جهانخواران و ظالمان خواهد بود که فرزندان بی گناه و مظلوم ملت را به قربانگاه برده اند.

حضرت پور گفت: حاج قاسم بزرگ بود، بزرگ ماند و بزرگ هم رفت؛ با این که یک فرمانده عالی رتبه نظامی بود، اما همواره در مقابل مردم مستضعف جامعه افتاده و متواضع بود. انسانی به شدت خودساخته، زحمتکش، کوشا و در عین حال تیزهوش و با صلابت و مقتدر بود که خود را فدای کشور، منافع ملی و آموزه‌های دینی‌اش کرد.

نماینده ارومیه با تأکید بر اینکه راه جهاد، ایثار و شهادت باز است، افزود: او خود را فدای ملت کرد و مردم ما هم انصافاً قدردان و شکرگذار فرزندان و خادمین واقعی خود خواهند بود. برادران پاسداران و فرماندهان رشید سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و مرزبانی کشور! چشم امید مردم، محور مقاومت و تمام مظلومین منطقه پس از رهبری به شما دوخته شده است.

او ادامه داد: امیدوارم همچون سردار سلیمانی عشق و ارادت به سپاه عزیز و انقلاب را در قلوب این مردم حفظ کنید، اما از زبان سردار سلیمانی عزیز می‌گویم؛‌ای ترامپ قمارباز! من روح الله حضرت پور فرزند آذربایجان، کسی که نسل اندر نسل ریشه در خاک آذربایجان دارم و فرزند شهیدی از شهدای مبارزه با اشرار و ضد انقلاب هستم، از این تریبون اعلام می‌کنم شک نداشته باش که انتقام خون حاج قاسم و سایر سرداران رشید مقاومت و مدافعان حرم را از تو و هم‌پیمانان پست تو پس خواهیم گرفت.

حضرت پور افزود: بنا به فرموده رهبری، دوران بزن در رو به پایان رسیده است و گردن کلفت‌های توخالی عرصه بین الملل باید مسئولیت و عواقب اعمال نابخردانه خود را پذیرا باشد.

او یادآور شد: با شهادت این مرد بزرگ روح تازه‌ای در کالبد مقاومت و مردانی، چون سید بزرگوار اسلام، حسن نصرالله و یاران با وفایش و مجاهدان عراق، یمن و فلسطین دمیده شده است؛ روح پاک این سردار اسلام، هدایتگر راه مقاومت و ایثار خواهد بود.

نماینده ارومیه گفت: آمریکای خار و ذلیل باید بداند بیشتر از زنده سردار سلیمانی ها، از شهادت آن‌ها بترسند. ترس در تمام شئون آمریکا و همدستان پستش قابل رؤیت و درک است.

حضرت پور خطاب به ملت ایران و مسئولان کشور گفت: با پیروی از رفتار و کردار حاج قاسم سلیمانی خدا را گواه بگیرید و او را در همه جا ناظر ببینید. در طول مسئولیت در قوای سه گانه هیچگاه دروغ نگویید، ریا نکنید و تهمت هم نزنید.

او ادامه داد: در پیشگاه ملت بی ادبی و بی نزاکتی نکنید، حرمت‌ها را نگه دارید، به زد و بند‌های سیاسی و مالی آلوده نشوید. نباید منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح داد و لازم است با تلاش همیشگی، در این راه سخت و دشوار، شرمسار خون شهدا جانبازان ایثارگران و ملت شریف و آزاده ایران نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار