آبیاری نوین در ۴ هزار هکتار زمین کشاورزی بوشهر اجرا می‌شود

امسال چهار هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز می‌شود.

به گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده تا پایان آذر سامانه آبیاری نوین در هزار و ۶۱۸ هکتار انجام  گرفته و ۹۲۳ هکتار نیز در دست اجراست که باید تا پایان سال زراعی جاری اجرا شود.

مسعود خوارزمی نیا با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده‌است، افزود: دشتستان، دشتی و تنگستان از جمله شهرستان‌هایی هستند که در زمینه تجهیز زمین‌های کشاورزی خود به سامانه آبیاری اقدام کرده اند.

او وسعت زمین‌های آبی کشاورزی استان را بیش از ۸۶ هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۳۵هزار و ۲۹۷ هکتار از این زمین‌ها یعنی ۴۸ درصدشان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده‌است که از این میزان هفت هزار هکتار باغی و ۲۸ هزار هکتار زراعی است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: شهرستان‌های دشتستان با ۱۱هزار و ۷۶۱ هکتار، دشتی ۹هزار و ۴۱۸، دیر هفت هزار و ۴۰ هکتار و تنگستان هزار و ۸۶۹ بیشترین سهمیه اجرای سامانه آبیاری تحت فشار را به خود اختصاص داده‌اند.

خوارزمی نیا، برقی کردن چاه‌های کشاورزی را از مهمترین طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت بهینه سازی مصرف انرژی و شرکت توانیر قرار است در مدت سه سال ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی در کشور برق‌دار شود.

او گفت: در این زمینه، سه هزار و ۶۲۱ حلقه چاه کشاورزی در استان بوشهر واجد شرایط برق‌دار شدن است که از این شمار امسال براساس هماهنگی صورت گرفته با شرکت توزیع نیروی برق استان ۳۶۹ حلقه چاه برای برقدار شدن معرفی شده‌است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یکی از منابع آبی استان را سفره‌های زیرزمینی عنوان و بیان کرد:  ۱۳هزار و ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در استان وجود دارد که از این تعداد هشت و ۱۲۲ حلقه مجاز است و هزار و ۶۰۰ حلقه از آن‌ها برق دارند و پنج هزار و ۴۷۸ حلقه غیرمجاز است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.