علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان:

سردار سلیمانی فخر جهان اسلام بود

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان شهادت سردار بزرگ اسلام را خدمت مقام معظم رهبری، جبهه مقاومت اسلامی، سبز پوشان سرخ اندیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هموطنان عزیز تبریک و تسلیت گفتند.

سردار سلیمانی فخر جهان اسلام بودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان شهادت سردار بزرگ اسلام را خدمت مقام معظم رهبری، جبهه مقاومت اسلامی، سبز پوشان سرخ اندیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هموطنان عزیز تبریک و تسلیت گفتند اعلام کردند: پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده خداجو و مخلص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مالک اشتر زمان، سرداری فداکار نه تنها برای ایران بلکه جهان اسلام و فخر مسلمانان بود و امنیت و آرامش پایدار و انسجام و وحدت اسلامی را در کشور‌های مختلف فریاد می‌زد.

سردار  شهید سلیمانی فرمانده‌ای بصیر، زمان شناس و ولایت مدار بود که شهادت بهترین پاداش ۴۰ سال مجاهدت و مبارزه‌ی فی سبیل الله او است.

بی شک آمیخته شدن خون پاک حاج قاسم با رزمندگان و دلاور مردان حشدالشعبی در سرزمین سیدالشهدا علیه السلام. به دست شیطان بزرگ و جنایت پیشگان آمریکایی، مقاومت اسلامی را در گستره جهان پویاتر خواهد کرد.

علمای اهل سنت بلوچستان خطاب به دولت خبیث و منحوس آمریکا عنوان کردند: آمریکا به فکر تابوت برای سربازان و فرماندهان خود در خاورمیانه باشد، در آینده نه چندان دور پاسخ سخت و کوبنده‌ای از ملت ایران و سبز پوشان سرخ اندیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت خواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت چابهار اظهار داشت: متاسفانه در بامداد روز جمعه با خبر شدیم که جنگنده‌های اشغالگر آمریکا در بغداد طی یک حمله‌ای فرمانده سپاه قدس ایران اسلامی سردار سپهبد قاسم سلیمانی و چندی دیگر از همراهانش را به شهادت رساندند.

مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: این ضایعه را نخست به خانواده ایشان، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای سفر کردگان به جهان آخرت عفو، غفران و بخشش را خواهانیم.

او  بیان کرد: سردار سلیمانی و دیگر بسیجیان ایران اسلامی برای وحدت، انسجام و خدمت به کشور‌های مسلمان ماموریت‌های مختلفی را انجام داده و می‌دهند.

امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: سردار سلیمانی در طول زندگی و عمر با برکت شان خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند و مزد خود را با شهادت گرفتند این اجر و پاداش بزرگ را هم تبریک و هم تسلیت می‌گویم.

مدیر حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین چابهار ادامه داد: سردار سلیمانی خدمات شایانی برای مردم محروم ارائه کرد و در تمام مواقع چه سیل و بحران‌ها در کنار مردم بود.

امام جمعه اهل سنت کنارک نیز اظهار داشت: سردار سلیمانی از فرماندهان شجاع ایران و جهان اسلام همواره در تلاش برای تقویت وحدت در میان کشور‌های اسلامی و مسلمانان بود و اتحاد و همبستگی را در جهان فریاد میزد و همیشه در کنار مردم محروم بود.

مولوی عبدالمالم ملکی‌پور افزود: حمله ناجوانمردانه هوایی آمریکای جنایتکار بر فراز فرودگاه بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی و جمعی از فرماندهان حشدالشعبی شد را تبریک و تسلیت گفته و انتقام سخت از دشمنان در فرصت مقتضی را خواستاریم.

امام جمعه اهل سنت دهستان هیچان نیکشهر نیز بیان کرد: شهادت سردار شهید سرفراز اسلام و انقلاب و یاور رهبری را به خانواد محترم ان عزیز، رهبری معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و جهان اسلام تسلیت عرض نموده علو درجات را برای آن شهید عزیز از بارگاه خداوند آرزومندم، یادش زنده و راهش مستدام باد.

مولوی محمدنعیم رئیسی افزود: شهادت برای سربازان اسلام افتخار است و این افتخار نصیب هر کسی نمی‌شود، سردار سلیمانی به یقین از درجات بالایی در نزد خداوند برخوردار بود که این افتخار نصیبش شد.

امام جمعه مسجد امام زین العابدین (ع) اهل سنت چابهار نیز گفت: جان و مال مومنان نزد خداوند ارزش بالایی دارد که مشتری آن خود خداوند و قیمت آن نیز بهشت است، مومنان در راه خدا جهاد می‌کنند و شهادت هدیه آنان است.

مولوی عبدالرحمان ترنج‌زر با قرائت آیاتی از کلام الله مجید افزود: ان الله اشتری من المومنین انفسهم واموالهم بان‌لهم‌الجنة اگر کشته شدند شهیداند و شهدا زنده اند و ولاتحسبن الذین قتلوافی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند زنده هستند و نزد پرودگارشان روزی می‌خورند و خداوند از آنان تعریف می‌کند.

او ادامه داد: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش که توسط آمریکایی‌های جنایت‌کار به شهادت رسیدند را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم آن شهید عزیز و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

این روحانی برجسته اهل سنت جنوب بلوچستان تصریح کرد: این اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه جنایتکاران آمریکایی از نظر تمام مردم جهان محکوم است و رسوائی آن برای امریکا در جهان ماندگار خواهد بود.

مولوی ترنج‌زر گفت: با شهادت ۱۰ مجاهد، اسلام نابود نمی‌شود هزاران سردار سلیمانی دیگر موجودند که ضربه بیشتری به امریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان خواهند زد اگرچه شهادت این سردار بزرگ برای ملت ایران سخت است، اما شهادت به دست کفار خواسته و آرزوی این مجاهد در راه خدا بود، خداوند به خانواده شان صبر عنایت کند و ارواح شان شادباشد.

امام جمعه بخش بنت نیکشهر نیز گفت: شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی‌های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) را محضر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، آحاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقه‌مندان و ارادتمندان وی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

مولوی علی ایزدپناه تصریح کرد: سردار سلیمانی مردی مجاهد بود که در راه خدا با کفار و داعش می‌جنگید و شهادت نصیبش شد خداوند این شهید عزیز را با امام حسین (ع) محشور نماید.

مدیر حوزه علمیه و امام جمعه مسجد جامع نور اهل سنت شهر ساربوگ قصرقند نیز اظهار داشت: شکوه و سربلندی ایران اسلامی، مرهون مجاهدت دلیرمردانی است که در مکتب انسان‌ساز اسلام درس عشق و ایثار را آموختند و برگ دفتر هستی را با نام و یاد خود، جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

مولوی فضل‌الله رئیسی افزود: خبر شهادت سردار سپهبُد حاج قاسم سلیمانی، گرچه ضایعه‌ای بزرگ بود، اما مطمئنیم که راه شهدا با اقتدار بیشتر ادامه خواهد یافت و باعث عزت و سربلندی اسلام و شکست و زبونی دشمنان خواهد شد.

او ادامه داد: اساتید و طلاب، ائمه جمعه و جماعات شهر ساربوگ و حومه این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده معظم‌شان تبریک و تسلیت عرض نموده و منتظر پاسخ قاطع رزمندگان اسلام و دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل این جنایت هستند.

امام جمعه مسجد جامع نور اهل سنت ساربوک گفت: رجاء واثق داریم که جنایت آمریکایی‌ها بدون پاسخ نمی‌ماند و سربازان رشید و جان بر کف اسلام انتقام خون این شهید والامقام و همراهانش را از جنایتکاران با سابقه و از خدا بی خبران آمریکایی خواهند گرفت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان نیکشهر و مدیر مدرسه فاروقیه این شهرستان نیز اظهار داشت: بار دیگر دست پلید آمریکای جنایتکار و خونخوار به خون فرزندان رشید و سرافراز ایران و اسلام عزیز آغشته شد و ملت شریف و شهیدپرور کشورمان را عزادار کرد.

مولوی عبدالله وحیدی‌فر افزود: استکبار جهانی بداند با این نقشه‌های پلید و ددمنشانه نمی‌تواند از عزم راسخ مردم ایران برای مقابله با توطئه‌های سران کفر در کشور‌های اسلامی بکاهد. با نهایت تاسف و تالم شهادت سردارسپهبد سلیمانی را به مقام معظم رهبری، خانواده مکرم ایشان و ملت همیشه در صحنه ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنیم و اطمینان داریم که رزمندگان اسلام در زمان مناسب پاسخ سختی به آمریکای جنایتکار خواهند داد.

امام جمعه اهل سنت دهستان کمبل سلیمان چابهار نیز خاطرنشان کرد: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه‌اش «شهادت» رسید و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

عطامحمد ارجمندی افزود: با قلبی سرشار از اندوه و حزن، شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی بویژه پاسداران گرانقدر انقلاب و خانواده محترم آن سردار سرافراز تسلیت گفته و جنایت نابخشودنی آمریکایی‌های جنایتکار را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه اهل سنت پیرسهراب چابهار نیز گفت: بامداد روز جمعه قبل از طلوع خورشید، ستاره‌ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک و خون کشیده شد.
مولوی جانمحمد ترنجیده افزود: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار، تمام دقایقش مصروف مبارزه با تجاوز، بی عدالتی و تروریسم شده بود، خود به دست آلوده تروریست‌های بین المللی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت داریم.

قشر‌های مختلف مردم و مسوولان ادارات، نهاد‌ها و شورا‌های اسلامی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان با صدور پیام‌های جداگانه شهادت سردار سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفته و این عمل ننگین آمریکا را محکوم کردند.

مردم و مسوولان شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، سرباز، فنوج و دشتیاری از جمله امام جمعه اهل سنت چابهار، فرمانداران چابهار، قصرقند، نیکشهر، سرباز، فنوج، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، شورا‌های اسلامی و بخشداری‌های جنوب سیستان و بلوچستان پیش از این در پیام‌های ارسالی به ایرنا شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی و جمعی از رزمندگان و دلاورمردان حشدالشعبی عراق را به محضر رهبر معظم انقلاب، ۲ ملت بزرگ و قهرمان ایران و عراق، خانواده محترم شهدا و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت گفته و اعلام کردند که بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند با عروج ملکوتی ایشان راه مبارزه با قاطعیت بیشتری علیه کفار ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار