چین: آمریکا به حاکمیت عراق احترام بگذارد

وانگ یی، وزیر خارجه چین، طی کنفرانس خبری خود در روز یکشنبه از واشنگتن خواست تا به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه میدل ایست مانیتور، وانگ یی، وزیر خارجه چین در کنفرانس خبری خود در روز یکشنبه از واشنگتن خواست تا دست از استفاده نادرست از قدرت نظامی خود در سایر کشورها، بکشد. وی همچنین از آمریکایی‌ها خواست تا به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

وزیر خارجه چین همچنین اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را ماجراجویانه توصیف و تاکید کرد که در صورت تغییر نکردن مدل رفتار آمریکا در منطقه، تنش‌ها در غرب‌آسیا بیشتر هم می‌شود.

وی ماجراجویی‌های نظامی آمریکا را غیرقابل قبول دانست و از واشنگتن خواست به حق حاکمیت عراق احترام بگذارد. وانگ یی پیش‌تر طی تماسی تلفنی با همتای روسی خود در رابطه با ترور سپهبد سلیمانی و سایر هم‌رزمان وی، گفت‌وگو کردند. آن‌ها در این مکالمه تلفنی، نقض منشور پذیرفته شده سازمان ملل به دست آمریکا را پذیرفتند.

بامداد جمعه، سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و جمع دیگری از یاران، در نزدیکی فرودگاه بغداد، مورد حمله تروریستی و هوایی آمریکا قرار گرفتند. در پی این خبر، پنتاگون طی بیانیه‌ای مسئولیت ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۶ دی ۱۳۹۸
اگه محكوم نكنين معلوم ميشه سانچي هم عمدي زدين
آخرین اخبار