موقوفه ای در استان در حوزه تهیه جهیزیه و کمک به ازدواج نداشتیم

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف امور خیریه استان کرمانشاه از واقفان جدید برای وقف کردن براساس نیازهای روز جامعه دعوت کرد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم با ارائه مشاوره‌های وقفی به واقفان جدید، آنها را به سمت وقف کردن متناسب با نیازهای روز جامعه سمت‌وسو دهیم.

توسلی افزود: البته سمت وسو دادن واقفان به سوی نیات جدید با توجه به اینکه خیلی از واقفان قبل از مراجعه به اوقاف برای ثبت موقوفات، تصمیم خود را گرفته‌اند و نیت هم کرده‌اند، کار سختی است.

او از موضوعات مرتبط با جوانان از اشتغال گرفته تا ازدواج به عنوان یکی از مهمترین نیازهای استان یاد کرد و افزود: هم‌اکنون هیچ موقوفه ای در استان چه در حوزه تهیه جهیزیه و چه در حوزه کمک به ازدواج و اشتغال جوانان نداریم و در حوزه کارهای علمی و کمک به شرکت‌های دانش بنیان هم هیچ موقوفه‌ای در استان نداریم.

توسلی سومین نیاز وقفی استان را ورود واقفان جدید به حوزه کمک به فقرا برای حل مشکلات معیشتی، اشتغال و تامین مسکن برای آنها عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 41 وقف جدید در استان به ثبت رسیده که 25 مورد آن وقف انتفاعی بوده که به وقف مسجد و چند مورد خانه برای دارالقرآن اختصاص دارد و 16 وقف هم منفعتی بوده که شامل خانه، زمین کشاورزی و باغ است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار