توزیع دو نوع کود شیمیایی برای کشاورزان در مهاباد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: ۲۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع می‌شود.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در هفته دوم دی ماه امسال ۲۰۰ تن کود شیمیایی اوره و سوپرفسفات تریپل (سهمیه بهاره سال ۹۹) محصولات استراتژیک بین کشاورزان این شهرستان اختصاص یافت.

او با اعلام اینکه این میزان کود شیمیایی به وسیله کارگزاری‌های مجاز این شهرستان تا اواخر دی ماه توزیع می‌شود، افزود: از این مقدار تا کنون ۵۰ تن کود بهاره شامل اوره، سوپرفسفات تریپل توزیع شده است.

علیزاده کاهش حاصلخیزی خاک در اراضی کشاورزی و باغی را از دلایل استفاده از کود‌های شیمیایی برای این اراضی عنوان کرد و گفت: کشاورزان باید از مصرف کود‌های شیمیایی به صورت بی رویه خودداری کرده و سعی کنند مصرف کود‌ها بر اساس آزمون خاک و برگ و با مشاوره کارشناسان کشاورزی انجام شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اذعان داشت: ۶۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی است.

علیزاده تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی این شرکت در سراسر استان کود مورد نیاز خود را فراهم کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.