شورای شیراز تصویب کرد؛

نامگذاری بزرگراه کوهسار مهدی (عج) شیراز به نام شهید قاسم سلیمانی

شورای اسلامی شهر شیراز نامگذاری بزرگراه کوهسار مهدی(عج) را به نام شهید قاسم سلیمانی، تصویب کرد.

نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی شیراز به نام شهید سلیمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اعضای شورای شهر شیراز در یک جلسه علنی فوق‌العاده، لایحه دو فوریتی نامگذاری بزرگراه جدیدالاحداث کوهسار مهدی، به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی موافقت کردند.

سخنگوی این شورا در پایان یکصد و هفدهمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی با اعلام این خبر گفت: با وجود آن‌که اعضای شورا این هفته را در تعطیلات فصلی به سر می‌بردند، اما با توجه به اهمیت واقعه‌ی اخیر، برای نامگذاری پس از ارائه‌ی یک طرح دوفوریتی در خصوص نامگذاری یک معبر عمومی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین ساخت و نصب تندیس این شهید بزرگوار، ضمن تشکیل جلسه فوق‌العاده، موضوع را به بحث و بررسی گذاشتند.

سعید نظری با اشاره به حجم مطالبات و درخواست‌های مردمی در این خصوص، گفت: در رایزنی‌های اولیه اعضای شورا، دو معبر بزرگ شامل بلوار رحمت و بزرگراه کوهسار مهدی (عج) پیشنهاد شد که در حین برگزاری جلسه نیز پیشنهاد‌های دیگری همچون پل کابلی حضرت ولیعصر (عج) نیز به آن‌ها اضافه شد.

رئیس کمیسیون نامگذارای شورای شهر شیراز با اعلام اینکه اعضای شورا در نهایت بر روی نامگذاری بزرگراه کوهسار مهدی (عج) واقع در منطقه‌ای به همین نام توافق کردند، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، این منطقه همچنان به نام کوهسار مهدی (عج) خواهد ماند، اما بزگراه حدود ۷ کیلومتری واقع در این منطقه به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نام‌گذاری می‌شود.

به گفته‌ی نظری، این بزگراه که از ابتدای بلوار جمهوری شروع و به شهرک جوادیه و تقاطع آیت‌الله محلاتی و آیت‌الله حسینی‌الهاشمی ختم می‌شود، در سه فاز در حال ساخت است که در حال حاضر فاز نخست آن با ۶ و ۸ دهم کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فاز‌های بعدی آن نیز در حال ساخت است.

سخنگوی شورای شهر در ادامه به مصوبه دوم این جلسه صحن علنی شورا اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای شورای شهر همچنین با تصویب ساخت تندیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهرداری را مکلف کردند که از طریق برگزاری یک مسابقه بین‌المللی، طراحی و ساخت تندیس این شهید بزگوار را به مسابقه بگذارند و بهترین تندیس را در نزدیکی بزگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی نصب کنند.

ابراهیم صبوری، نائب رئیس شورای شهر شیراز در موافقت با دوفوریت این لایحه گفت: اگر روزی ایرانیان به اسطوره‌هایی نظیر آرش و آریوبرزن افتخار می‌کردند، امروز سردار سلیمانی، اسطوره‌ای از جنس امروز ایرانیان است که برای قرن‌ها مایه مباهاتمان خواهد بود.

صبوری افزود: سردار شهید سلیمانی همه داشته‌های خود را برای حفظ و حراست از سرزمین و سرحدات سرزمینی که هزاران شهید خون خود را تقدیم کردند، در طبق اخلاص گذاشت.

شهردار شیراز نیز در این باره گفت: در دو روز گذشته مردم شریف شیراز با تماس‌ها و پیام‌هایی از مجموعه مدیران شهری این خواسته را داشتند تا برای نامگذاری معبر و محلی به نام شهید سلیمانی، پیشقدم شود.

حیدر اسکندرپور ادامه داد: اعضای شورا هم نظر برای این موضوع بودند و دو فوریت این مهم به دلیل این بود که خواسته مردمی است و حداقل کاری است که می‌توانیم برای این شهید بزرگوار به سرانجام برسانیم.

شهردار شیراز پیشنهاد داد تا تندیس سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز ساخته و در ابتدای بزرگراهی که به نام او مزین خواهد شد، نصب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار