ارائه ۱۳۶ مقاله در همایش ملی پنبه

۱۳۶ مقاله علمی و ترویجی سخنرانی و پوستر در اولین همایش ملی علمی ترویجی یافته‌های کاربردی پنبه در بشرویه ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این همایش گفت: برگزاری ۸ کارگاهارائه ۱۳۶ مقاله در همایش ملی پنبه آموزشی برای کشاورزان، مدیران و تولیدکنندگان از برنامه‌های این همایش ملی است.

او افزود: باید تکنولوژی آموزشی جدید را وارد عرصه تولید کنیم و از این دانش‌هایی که از این همایش علمی به دست می‌آید بهترین بهره وری را داشته باشیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در این همایش با انتقال آخرین یافته‌های علمی ترویجی کشاورزان می‌توانند برای افزایش سطح و نیز افزایش بهره وری و تولید گام بردارند.

قوسی ادامه داد: در این همایش دو روزه که از روز گذشته آغاز به کار کرده است ۴۰۰ نفر از متخصصان و پژوهشگران، مدیران صنایع پنبه پاک کنی، نساجی، ریسندگی و سایر صنایع وابسته از ۱۷ استان کشور حضور دارند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این همایش همچنین از دو رقم موتانت پنبه ارقام پرتو و تابان که حاصل ۱۴ سال تلاش مشترک سازمان تحقیقات کشاورزی و انرژی اتمی بود رونمایی شد.

رونمایی از پارچه کرباس بشرویه که از لباس‌های مردمان این شهر در قدیم بوده و با پنبه بافته می‌شود و نیز رونمایی از تمبر اولین همایش ملی علمی ترویجی یافته‌های کاربردی پنبه با همکاری اداره کل پست استان از دیگر برنامه‌های این همایش است.

همچنین در دومین روز از این همایش علاوه بر برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، شرکت کنندگان در این همایش، در مزرعه حضور پیدا کرده و با برداشت مکانیزه و مقایسه ارقام آشنامی شوند.

انتهای پیام /ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.