در سال ۹۵ و پس از سفر رئیس جمهور به خوزستان او وعده حل مشکلات فاضلاب را به مردم اهواز داد، اما این مسئله همچنان پابرجاست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گویا وقوع بحران‌ها و مشکلات پی در پی در خوزستان به امری عادی تبدیل شده است. مسائلی مانند سیل و خشکسالی، آبگرفتگی خیابان‌ها و منازل، آتش سوزی تالاب‌ها و قطعی آب و برق که زمستان و تابستان نمی‌شناسد.

بارش باران در ۲۵ آذر ماه موجب به وجود آمدن بحرانی جدی در سطح شهر اهواز شد، که خسارات زیادی برجای گذاشت.

بهار ۹۵ سیل، خسارت جبران ناپذیری به مردم شعیبیه وارد آورد. خسارتی که چندان مورد توجه مسئولین قرار نگرفت. اما زمستان ۹۷ و بهار ۹۸ سیل بیشتر مناطق خوزستان را فرا گرفت.

وعده بی فرجام رئیس جمهور به خوزستانی‌ها برای حل مشکلات فاضلاب

رئیس جمهور وعده پرداخت زیان وارد شده به کشاورزان را داد، اما این تعهد عملی نشد. در آن دوره مردم خوزستان با مسائلی همچون گرد و خاک و معضلات قطعی آب و برق دست و پنجه نرم می‌کردند، اما حسن روحانی سخت مشغول توسعه روابط دیپلماتیک با کشور‌های خلیج فارس بود.

در آن زمان علی کریمی، ستاره سابق فوتبال به عملکرد دولت در سیل ۹۵ در یکی از شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرد و این مسئله موجب سفر روحانی به خوزستان و دلجویی از مردم این استان شد.

با وجود اینکه عمده مسائل خوزستان در سال ۹۵ مربوط به گرد و خاک بود، رئیس جمهور تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان از محل صندوق توسعه ملی و یا اعتبارات فاینانس را به مردم وعده داد و آن را هدیه این سفر به مردم همین استان عنوان کرد و قول داد که مشکلات آب و فاضلاب حل شوند.

اما پس از گذشت ۳ سال از این وعده، به گفته وزیر کشور اصلی‌ترین مشکل اهواز و شهر‌های پیرامون آن فاضلاب و نبود زیر ساخت‌های مناسب است که در سیل پیشین نیز تذکراتی به مدیران این استان داده شد. یک ماه پس از وعده حسن روحانی مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها اختصاص یافت، اما مشکل فاضلاب همچنان گریبان مردم اهواز و کارون را گرفته است.

یکی از شهروندان اهوازی ساکن در شهرک دانشگاه گفت: با توجه به وعده رئیس جمهور قرار بود که مشکلات فاضلاب رفع شوند و طی این ۳ سال نیز مسائل را به امید حل آن‌ها تحمل کردیم، اما اکنون شاهد وضعیت بدتری نسبت به گذشته هستیم.

علی رغم آنکه رئیس جمهور ۳ سال پیش وعده حل مشکلات فاضلاب اهواز را داده بود، اما مردم همچنان گرفتار این مسئله هستند و هنوز خبری از این هدیه ارزشمند به خوزستانی‌ها نیست. حالا آنچه برای مردم ایجاد سوال می‌کند، این است که آیا مسئله فاضلاب در اهواز و کارون حل خواهد شد و اگر قرار به رفع آن است به چه صورتی خواهد بود تا دیگر با مشکل مواجه نشوند؟

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.