واریز حقوق آبان ماه ۹۸ کارگران هپکو اراک/ پرداخت مابقی معوقات به زودی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از پرداخت حقوق معوق آبان‌ماه کارگران هپکو اراک خبر داد.

واریز حقوق آبانماه ۹۸ کارگران هپکو اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد تقی آبایی‌هزاوه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه نشست ۱۸ آذرماه استاندار مرکزی با مسئولان کشوری حقوق معوق آبان‌ماه کارگران هپکو اراک عصر دیروز به حساب آنان واریز شد.

آبایی‌هزاوه با بیان اینکه بانک ملی ۵ میلیارد تومان برای حقوق معوق آبان‌ماه کارگران هپکو پرداخت کرده است،افزود: پرداخت حقوق و دیگر معوقات کارکنان هپکو اراک در دست اقدام است و به زودی محقق می‌شود.

او اضافه کرد: به منظور رفع مشکلات صنایع بزرگ اراک ۱۸ آذرماه امسال نشست استاندار مرکزی با معاون اول رئیس جمهور و وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد بانک ملی ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت هپکو بابت حقوق و معوقات کارگران پرداخت کند.

کارخانه هپکو اراک یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، است که سال ۱۳۸۵ در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست از پس مشکلات این واحد برآید و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد.

این امر اعتراضات چند باره کارگران را در پی داشت و این مشکل به حدی شد که کارگران این شرکت طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ درفواصل مختلف چندین بار تجمع اعتراضی برپا کردند و با درخواست پرداخت شدن مطالباتشان اعلام کردند که اعتراضشان کاملا صنفی و برای تعیین تکلیف کارخانه است و با هرگونه بهره برداری و برداشت سیاسی از این تجمع‌ها مخالفند و آن را محکوم می‌کنند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر می‌تواند ۲۵ نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.