پلاک گذاری ۱۶ هزار راس دام سبک در نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از پلاک گذاری ۱۶ هزار راس دام سبک در این شهرستان خبر داد.

پلاک گذاری ۱۶ هزار راس دام سبک در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی کمالی‌نژاد، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به برشمردن اهداف اجرای طرح پلاک گذاری گفت: به منظور ساماندهی و توسعه تولیدات دامی و اهمیت کنترل دام، جلوگیری از قاچاق دام، اصلاح نژاد و کنترل جمعیت دام نیاز به هویت دار شدن آن‌ها وجود دارد تا بتوان از این طریق به اهداف دست پیدا کرد.

او گفت: از دیگر مزایای اجرای این طرح می‌توان به استقرار نظام صحیح بهداشتی در شهرستان، کنترل بازار مصرف برای دسترسی به میزان عرضه و تقاضا در عرصه تولیدات دامی، افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام و تسهیل در پردازش توزیع نهاد‌های دامی و برنامه ریزی برای تولید علوفه اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اجرای این طرح از سوی شرکت تعاونی دامداران با اتحادیه دامداران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه پلاک کوبی دام‌ها یک طرح سراسری است شرکت تعاونی دامداران با عقد قراردادی با اتحادیه دامداران کار پلاک گذاری را انجام می‌دهند.

کمالی نژاد ادامه داد: در سطح شهرستان نیز  یک شرکت با همکاری تعاونی گوسفند داران استان کار پلاک گذاری را عهده دار شده‌اند.

او پایان بهمن را آخرین فرصت برای پلاک کوبی دام‌ها از سوی دامداران اعلام کرد و افزود: دامداران تا پایان بهمن فرصت دارند نسبت به پلاک گذاری دام‌های خود اقدام کنند و پس از این تاریخ هر گونه خرید و فروش و جابجایی دام‌های بدون پلاک قاچاق محسوب شده و نیروی انتظامی مانع جابجایی دام زنده بدون پلاک خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه پلاک کوبی دام‌ها اجباری است گفت: با توجه به اجباری بودن پلاک کوبی ارائه هر گونه خدمات دامی مشروط به پلاک‌گذاری آن‌ها بوده و علاوه بر این نگهداری دام زنده نیز صرفا با نصب پلاک دائم امکان پذیر خواهد بود.

کمالی‌نژاد افزود: با توجه به زمان باقی مانده لازم است دامداران این مساله را جدی گرفته و هر چه سریعتر با مراجعه به اتحادیه دامداران نسبت به اجرای این کار اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.