برگزاری سمینارتبیین مفهوم بافت تاریخی و ضوابط فنی و حقوقی حاکم بر آن در تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از برگزاری سمینار تخصصی تبیین مفهوم بافت تاریخی و ضوابط فنی و حقوقی حاکم بر آن در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آبدار  مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از برگزاری سمینار تخصصی تبیین مفهوم بافت تاریخی و ضوابط فنی و حقوقی حاکم بر آن در تبریز خبر داد.

آبدار با اشاره به اهمیت تشریح و بررسی ضوابط بافت تاریخی گفت: با توجه به لزوم یکپارچه‌سازی اقدامات و جلوگیری از تعدی به عرصه‌ها و حرایم بافت تاریخی برگزاری این سمینار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی افزود: حفاظت از بافت تاریخی در هر منطقه در راستای صیانت از داشته‌های فرهنگی و تاریخی صورت می‌گیرد و بر همین اساس بافت تاریخی یک سرمایه برای شهرهاست که باید با هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌ها در راستای صیانت از آن کوشید.

آبدار گفت: این سمینار، روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه ۹۸ از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰ در سالن همایش هتل شهریار با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور، مسئولان و کارشناسان دادگستری، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، کمیسیون‌های معماری و شهرسازی استان، انجمن‌ها و تشکل‌های میراث فرهنگی، مسئولین حقوقی ادارات کل و متخصصین و صاحبنظران حوزه بافت تاریخی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.