در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

واگذاری حواله‌های طرح اقدام ملی مسکن ممنوع است / یک میلیون ازدواج در سال نیازمند تامین مسکن

عقبایی گفت: واگذاری حواله‌های طرح اقدام ملی مسکن ممنوع شده است که این خود نقش مؤثری در حذف سوداگران از بازار دارد.

واگذاری حواله‌های طرح اقدام ملی مسکن ممنوع است / یک میلیون ازدواج در سال نیازمند تامین مسکنحسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخش مسکن همواره از تولید و عرضه مسکن استقبال می‌کند، اظهار کرد: سالیانه ۸۰۰ تا یک میلیون ازدواج در کشور انجام می‌شود که این میزان نیازمند تولید مسکن است.

او با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن از ماه گذشته شروع شده است، گفت: تا این طرح به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد مدت زمان بسیار زیادی نیازمند است، بنابراین نمی‌شود روی این طرح  جهت تقویت بازار مسکن حساب چندانی باز کرد.


بیشتر بخوانید: حال و هوای بازار مسکن در روز‌های سرد زمستانی/ طرح اقدام ملی مسکن بازار را به کدام سمت هدایت می کند؟ 


عقبایی با اشاره به اینکه بازار مسکن نیازمند افزایش ساخت و ساز است، افزود: برای ایجاد عرضه و تقاضا باید طرح‌های مختلفی را به مرحله اجرایی رساند و از سوی دیگر با افزایش میزان تسهیلات می‌توانند قدرت خرید مردم را جهت خرید مسکن افزایش دهند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران ادامه داد: دولت واگذاری حواله‌های طرح اقدام ملی مسکن را ممنوع کرده است که این خود نقش بسیار مؤثری در حذف سوداگران این بازار دارد.

او اظهار کرد: با ایجاد توازن در عرضه و تقاضا می‌توانیم آرامش را در قیمت‌های مسکن مشاهده کنیم، بنابر این باید متقاضیان برای خرید مسکن منتظر بهبود وضعیت این بازار باشند.

عقبایی یادآور شد: آمار‌ها نشان می‌دهد که بازار مسکن هم اکنون در شرایط رکود غیرتورمی به سر می‌برد، بنابراین می‌توانیم تا پایان سال روند ثابت قیمتی را در بخش مسکن شاهد باشیم.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن در صورتی که به مرحله عملیاتی برسد حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به بازار تزریق می‌شود که این خود می‌تواند بخش کوچکی از نیاز مسکن کشور را تأمین کند.

او اظهار کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را جهت عملیاتی و اجرایی کردن این واحد‌های مسکونی در دستور کار خود قرار دهد که نقش مؤثری در بهبود نوسانات بازار مسکن دارد.

گفتنی است، بسیاری از کارشناسان اعلام کرده بودند که بازار مسکن تا پایان سال و در ایام نوروز با افزایش جهشی قیمت‌ها روبه‌رو می‌شود، اما به نظر می‌رسد که با افزایش تولید و عرضه مسکن و اجرا شدن طرح‌های مسکنی بازار آرام همراه با ثبات قیمتی برای متقاضیان مسکن رقم بخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ابراهیم
۱۱:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
شهرداری از افزایش تراکم سرباز میزند وپولهای کلان میگیرد واین خود در افزایش قیمت اثر می گذارد ومشگل میگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
معراج سلیمانی
۰۱:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام من یک بازنشسته هستم ومستاجر کمک کنید که بازنشستگانی که خونه ندارن ازطریق سازمان تامین اجتماعی ثبت نام شوند تا شاید این اخر عمری یک پشته بانه ای برای بجه هایش بجا بگزارند تا خانوادهاش اواره نشودمحظ رضای خدا بفکر بازنشستگان باشید تاعمر داشتن زحمت کشیدند که امروز راحت باشند ولی امروز بیشتر از قبل عذاب میکشند چون سر پناهی برای خانواده اش ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام اقای عقبایی.کمیته امداد میگه برا مددجوی یک نفره ی فاقد مسکن هیچ حمایت و کمکی نمیشه.مگه ی خانم بی سرپرست مددجو.با ی خانواده ی مددجو دو نفره چه فرقی داره.مگه مسکن اعتبار نداره برا رضای خدا ی صحبتی بکنید ثواب داره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله با سخاوتمندی و عدالتگستری مسئولان محترم لایق و شایسته برای برطرف کردن مصیبت عظیم فقر و تهی دستی اقشار زیر زیر زیر خط فقر صد در صد یارانها زیادتر شود چرا که از هر لحاظ به منفعت امنیت کشور و جلوگیری پیشگیری از بزهکاری و فساد و فحشا و بی بندوباری و حفظ تکریم و حمایت از فروپاشی خانوادهای آبرومندان بینوایان ایرانی بی درآمد و کم درآمد است هرچه قدر به رفاه اسلامی قرآنی و پیشرفت عدالت اجتماعی و تقسیم ثروت ملی و منابع ملی ملت و امنیت و ایمنی و بهداشت و سلامت و مسکن و ایجاد شغلهای پایدار با درآمد و حقوق و دستمزدهای خوب و عادلانه نسبت به تورم اقتصادی جامعه برای مردم گامهای بلند بردارید هم خداوند جل جلاله و هم حضرت رسول الله ص و آل طیبین و طاهرین س ع ایشان از شما مسئولان محترم و فرهیخته خردمندان بصیر انقلابی راضی ترند هم رهبر پیر فرزانه و خردمند بصیر از شما راضی تر است هم جمیع صدیقین و شهدا از شما راضی ترند هم امت یکپارچه و متحد مومنین مسلمین حزب الله از شما راضی ترند و هم ملت مظلوم سرافراز ایران اسلامی از شما مدیران و مسئولان لایق و شایسته راضی ترند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
واقعا که شما نمیتوانید یه کشور هشتاد میلیونی و با این همه منابع اداره کنید جای خجالت داره هنوز تو بخش مسکن که یک چیز مصرفی است مردم را گرفتار کردین خجالت بکشید
آخرین اخبار