رئیس جامعةالمصطفی العالمیه؛

حضور شرارت‌آمیز آمریکا در منطقه باید پایان یابد

حجت‌الاسلام عباسی گفت:حضور اشغالگران در عراق حرام است و بدین ترتیب،تکلیف پیروان مرجعیت مشخص گردید؛حضور شرارت‌آمیز آن‌ها در منطقه باید پایان یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به طرح مجلس عراق در اخراج امریکایی‌ها از این کشور،گفت: برخی از مراجع معظم در عراق اعلام کردند که از این پس، حضور اشغالگران در عراق حرام است و بدین ترتیب، تکلیف پیروان مرجعیت مشخص گردید؛ حضور شرارت‌آمیز آن‌ها در منطقه باید پایان یابد.

این نیروی سلطه‌طلب درمنطقه ما حضور دارد، منطقه روی آرامش نخواهد دید. بر تصمیم‌گیران عراق و کشور‌های منطقه لازم است به این نکته توجه داشته باشند.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که امروز فریاد انتقام‌خواهی در همه کشور‌های منطقه و جریان‌های مردمی و انقلابی بلند است، تصریح کرد: باید درسی فراموش‌ناشدنی به جنایت‌کاران داد. اگر دشمن احساس کند که می‌تواند به این قبیل اعمال دست بزند و واکنشی نمی‌بیند، گستاخ‌تر خواهد شد. باید دستان جنایت‌کاران را قطع کرد.

او انتقام این حرکت رذیلانه را به وسعت همه عالم برشمرد و در ادامه، به نکاتی درباره شخصیت شهید سردار سلیمانی پرداخت و گفت: لطافت روح، معنویت و پاکی وجود، از ویژگی‌های این شهید عزیز بود.

سردار شهید به تبعیت از مولای خویش، امام علی (ع)، جمع بین اضداد کرده بود؛ از سویی، اقتدار و صلابت در برابر دشمن و از سوی دیگر، مهربانی و معنویت با دوستان و انسان‌های زجرکشیده داشت. متأسفانه، افراد غرق در مادیات و شهوات این مسائل را درک نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به تحقق کار‌های بزرگی همچون نابودی داعش به دست سردار سلیمانی، بیان کرد: مقام این گونه انسان‌ها و جایگاه آنان برای جنایت‌پیشگان مفهوم نیست. این، راز ماندگاری شهید سردار سلیمانی است.

رئیس جامعةالمصطفی افزود: شهید سلیمانی به گفته خودش، چهل سال در کوه‌ها و دشت‌ها به دنبال شهادت حرکت کرد. وی در هشت سال جنگ تحمیلی و در فرماندهی لشکر ثارالله (ع)، به دفاع از مرز‌های امنیت کشور پرداخت و سال‌ها در عرصه بین‌الملل اسلامی، با اشرار عالم مبارزه نمود.

حجت الاسلام عباسی افرادی همچون شهید سردار سلیمانی را از پرورش‌یافتگان مکتب امیرمؤمنان (ع) برشمرد و تصریح کرد: امروز این شخصیت در میان ما نیست، ولی راه و مکتب او باقی است و این راه هرگز بسته نخواهد شد. باشکوه‌ترین مرگ‌ها به دست شقی‌ترین انسان‌های روزگار برای او رقم خورد.

شایان ذکر است حاضران در مراسم با سر دادن شعار «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، از سخنان رئیس جامعةالمصطفی اعلام حمایت می‌کردند.

یادآورشد در ابتدای مراسم، مداح اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در رثای سردار دل‌ها به مرثیه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار