کاشت نهال در ۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی لنده

با حضور اعضای شورای اداری لنده تعدادی نهال در بخشی از اراضی سردسیری کوه سیاه این شهرستان غرس شد.

کاشت نهال در ۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی لندهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، با حضور اعضای شورای اداری شهرستان لنده و تعاونی فراگیر اتحاد موگرمون گونه‌هایی از انواع مختلف درختان بلوط، زبان گنجشک و زالزالک به وسعت پنج هکتار در بخشی از اراضی سردسیری کوه سیاه کاشته شد.
 
رییس منابع طبیعی لنده گفت: همچنین در سطح ۵۵۰ هکتار از مناطق ییلاقی کوه سیاه، کوه سفید، دلی خیار کار و دلی مهرگان گیاهان دارویی شامل آنغوزه، باریجه، بیلهر و کرفس کشت شد.
 
ذبیح الله محمدی اضافه کرد: کشت گیاهان دارویی در این منطقه موجب اشتغال زایی، افزایش سطح پوشش گیاهی و تلاش برای بهبود معیشت خانوار و دامدار این منطقه شده است.
 
او با اشاره به اینکه طی سالیان اخیر به دلیل کهنسالی، بیماری درختان و وجود آفت بخش عمده‌ای از جنگل‌ها از بین رفته است گفت: امیدواریم با همکاری مردم و نهاد‌ها مختلف دولتی و غیر دولتی بتوانیم طرح غنی سازی را در محدوده جنگل‌ها اجرا کنیم.
 
مدیر عامل تعاونی اتحاد مردمی موگرمون هم گفت: طرح قرق محلی، احیاء و کاشت درخت بلوط و گیاهان دارویی کوه سیاه در ۱۰ هکتار از منابع طبیعی این منطقه همزمان با هفته منابع طبیعی شروع شد.
 
علی نیکبخت با بیان اینکه این طرح در همایش بین المللی در دفتر حمایت از طرح‌های کوچک پذیرفته شد افزود: با طی مراحل قانونی، اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی، واگذاری عرصه مورد نظر این طرح اجرا شد.
 
او مشارکت عمومی، آگاه سازی و توانمندسازی جوامع محلی و عشایری در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت درخت بلوط و گیاهان دارویی را از اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: مرحله دوم این طرح در سطح پنج هکتار از دامنه‌های کوه سیاه از آبان ماه سال ۱۳۹۹ با کشت گیاهان دارویی اجرا می‌شود.
انتهای پیام/غ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۸ دی ۱۳۹۸
واقعا دست شما درد نکنه واقعا عالیه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
درود بر سپاه پاسداران وما ملت ایران به خوبی میدانیم که تمام دخالتهای شرورانه آمریکا در منطقه به وجود نحس رژیم اشغالگر مربوط است که آمریکا به حمایت از او به منطقه آمده