ثبت ۸۲۸ تن کالا در مراکز نگهداری کالا‌های اساسی مهاباد

مسئول نظارت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در طول ۳ ماهه نیمه دوم امسال ۸۲۸ تن کالا در سامانه جامع انبار داری این شهرستان ثبت شد.

قلندری مسئول واحد نظارت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در بازرسی‌های به عمل آمده سردخانه‌ها و انبار و مراکز نگهداری کالا‌های ورودی و خروجی کالا بیش از ۸۲۸ تن انواع کالا ثبت شد.

او با بیان اینکه تعداد کالا‌های موجودی ثبت شده به صورت مستمر رصد می‌شود افزود: این مقدار کالا شامل ۴۴ هزار تن سیب، ۲۸۵ تن روغن نباتی جامد و مایع، ۱۰۰ تن قند، ۲۵۳ تن برنج، ۳۱ تن چای است.

قلندری اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۲۱ بازرسی از سردخانه‌ها و انبار کالا‌های اساسی صورت گرفته است.

او تاکید کرد: چنانچه انبار یا مرکز نگهداری کالا در این سامانه ثبت نشود کالا به عنوان قاچاق محسوب و اگر کالای موجود در آن انبار با مرکز نگهداری جزو لیست کالا‌های احتکاری باشد به عنوان احتکار کالا محسوب می‌شود.

قلندری اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌های صادره، مسئولان انبار‌ها باید به صورت مستمر نسبت به ثبت اطلاعات انبار‌ها اقدام کرده و اداره صنعت، معدن شهرستان برای راستی آزمایی این اطلاعات نظارت می‌کند.

او گفت: کالا‌های اساسی مشمول ثبت در سامانه اعلام انبار‌ها است و در همین مدت قیمت برخی کالا‌ها از جمله روغن نباتی و برنج و شکر کاهش یافته و کمبودی به لحاظ کالا تاکنون مشاهده نشده است.

مسئول واحد نظارت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت  مهاباد از شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و انبار‌های احتکار کالا با شماره ۱۲۴ تماس و موارد را گزارش کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.