انعقاد بیش از ۲ هزار تفاهم نامه مجمع خیرین تامین سلامت فارس با خیرین

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس گفت: از سوی مجمع خیرین تامین سلامت استان دو هزار و ۲۴۰ تفاهم نامه به ارزش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال با خیران حوزه سلامت به انعقاد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلسه هیئت امنای اعضای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس صبح امروز با حضور سیدعلی اصغر دستغیب رئیس هیات امنای مجمع خیرین سلامت، دکتر محمد هادی ایمانیه نایب رئیس مجمع خیرین سلامت فارس، دکتر علی اکبر رامجردی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت فارس و دیگر اعضاء و خیران برگزار شد.

سیدعلی اصغر دستغیب رئیس هیات امنای مجمع خیرین سلامت در این جلسه با بیان اینکه آنچه نفع مردم در آن باشد پایدار و ماندگار می‌ماند، تصریح کرد: نیکوکاری آثار مثبت دنیوی و اخروی فراوانی دارد و این افراد نزد پروردگار دارای ارج و منزلت هستند.

او افزود: مجمع خیرین تامین سلامت فارس بدون پیوستگی به جایگاه خاصی و یا سایر مراکز دولتی و با همکاری مطلوب با دانشگاه و مسئولان اجرایی استان توانسته در عرصه سلامت به خوبی عمل کند.

آیت الله دستغیب با تاکید بر اینکه خیران و چهره‌های مطرح شاخص میتواند حلقه واصله باشند، ادامه داد: همگی باید در امور خیر خود را سهیم کنیم و به هر کاری که موجب سعادت است بایستی تدائم داشته باشد.

رئیس هیات امنای مجمع خیرین سلامت فارس گفت: تلاش برای رفع مشکلات مردم و انجام فعالیت‌های عام المنفعه در آموزه‌های دینی تاکید شده است و افراد نیک اندیش مسیر سلامت جامعه را هموار می‌کنند.

آیت الله دستغیب یادآور شد: کمک در حوزه سلامت منحصرا ساخت یک بنا نیست و مجمع خیرین سلامت در تمامی ابعاد از جمله تجهیزات، بیمارستان ها، درمان، خرید دستگاه‌ها و ... همکاری دارد.

علی اکبر رامجردی مدیر مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس در تشریح آخرین اقدامات و فعالیت‌های این مجمع، با اشاره به اینکه مجمع خیرین وابسته به گروه و ارگان خاصی نیست، اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از نیک اندیشان عضو مجمع خبرین تامین سلامت استان هستند.

او با اشاره به اینکه افرادی که در این مجمع مشغول خدمت هستند، فارغ از جایگاه خالصانه فعالیت می‌کنند، افزود: کسب موفقیت این مجمع حاصل سال‌ها تلاش، مشارکت و همنظری، و تصمیمات بزرگ است.

رامجردی، مهمترین رکن این مجمع را کمیته حقوقی عنوان کرد و ادامه داد: در شهرستان‌های استان ۳۰ کمیته مسئول رسیدگی به خدمات سلامت را به‌عهده دارند.

مدیر مجمع خیرین تامین سلامت فارس، مهمترین اهداف مجمع خیرین تامین سلامت استان را ایجاد نیاز سنجی و اولویت بندی، ساماندهی، همیاری در احداث، تکمیل، ترمیم و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان، کمک به نیازمندان و... دانست.

وی اظهار کرد: بیش از ۶۴۰ هزار بازدید از سایت مجمع از دیگر اقدامات در حوزه تبلیغات بوده است.

رامجردی بیان کرد: دو هزار و ۲۴۰ تفاهم نامه به ارزش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال توسط خیران حوزه سلامت فارس به انعقاد رسیده است.

به گفته رئیس مجمع خیرین تامین سلامت فارس، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، تهیه تجهیزات پزشکی، حمایت از بیماران نیازمند و سایر اقدامات عرصه سلامت از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط خیرین تامین سلامت فارس است.

او عنوان کرد: در سال‌های اخیر ۳۱۰ پروژه عمرانی احداث و بیش از ۳ هزار تخت به مراکز درمانی استان توسط نیک اندیشان عرصه سلامت افزوده شد.

رامجردی با بیان اینکه شیراز الگوی کشور در ایجاد مجمع خیرین سلامت شناخته شده است، گفت: در این سال‌ها ۱۹ اقامتگاه همراه بیمار با اسکان ۱۰۰ هزار نفر در شب ساخته شده است. همچنین ۱۰۸ پایگاه اورژانس، ۶ مرکز آموزشی، ۱۰۸ مرکز درمانی و ... احداث شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ طرح عمرانی در حال احداث دارد و در آینده‌ای نزدیک برخی از آن‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس مجمع خیرین تامین سلامت فارس تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ طرح در حال احداث دارد و در دو هفته آبنده به بهره برداری خواهد رسید و طی دو سال گذشته جشنواره‌ای با عنوان ملی عمران سلامت برگزار کردیم و در این جشنواره بیشتر طرح‌های بهداشتی و درمانی را افتتاح کردیم.

رامجردی، از مهمترین فعالیت‌های دکتر علی بهادر رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ایجاد و تشکیل دبیرخانه بیمارستان خیریه کشور عنوان کرد.

او در این جلسه بر توجه ویژه مسئولان از جمله استانداران در حمایت از خیران حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: بیمارستان‌های شهید فقیهی و چمران نیازمند کمک‌های خیران و همیاری آن‌ها هستند.

رامجردی همچنین با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر صندوق حمایت از دانشجویان با همت برخی از استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خیرین عرصه سلامت راه اندازی شده است، بیان کرد: نیک اندیشان ماهیانه به صورت مستمر کمک میکنند.

مهرزاد لطفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست، نقش خیران را در شرایط تحریم مهم عنوان کرد و گفت: استان فارس قطب خدمات علوم پزشکی جنوب کشور است و ۳۰ درصد بیماران بخش‌های خصوصی و دولتی را بیماران خارج از استان تشکیل میدهند که این مهم نیازمند افزایش اعتبارات است.

او با انتقاد از اینکه دانشگاه علوم پزشکی در جنوب کشور مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است، افزود: این استان و دانشگاه با توجه به مراکز درمانی و نوع ارائه خدمات درمان نیازمند حمایت خیران بیشتری است.

لطفی همچنین با اشاره به تحصیل ۱۱ هزار دانشجو و نخبه در شیراز، گفت: وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه خطرناک و اسف بار است و خواستار ارائه خدمات بهتر برای آن‌ها شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار