چاووش اوغلو به عراق می‌رود

وزیر خارجه ترکیه به منظور گفتگو با مقامات عراقی درباره تحولات اخیر منطقه فردا عازم این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور برای گفتگو به منظور کاهش تنش‌ها در منطقه روز پنجشنبه راهی عراق می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است چاووش اوغلو به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک جدی آنکارا برای کاهش تنش‌ها در منطقه پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و به دنبال آن انتقام سخت تهران، به عراق سفر خواهد کرد.

همچنین وزارت خارجه ترکیه در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد اوغلو در گفت و گویی تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به تبادل نظر درباره تحولات اخیر منطقه پرداخت. وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد آنکارا به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها با تمامی طرف‌ها در منطقه و واشنگتن در تماس است. اوغلو افزود ترکیه برای کمک به حل مسئله تلاش خواهد کرد.  

سپاه پاسدان انقلاب اسلامی صبح امروز در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، دو پایگاه نیرو‌های تروریستی آمریکایی در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز صبح در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد و تاجی در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه با اشاره به حجم تلفات گسترده آمریکایی‌ها در حمله موشکی اعلام کرد دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار