آگاهی بخشی در اولویت کاری مبارزه با مواد مخدر

فرماندار شهرستان نهبندان از اجرای برنامه های مناسب باهدف مشخص درجهت پیشگیری و کاهش اسیب های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرما‌ندار شهرستان نهبندان گفت: در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به دنبال اجرای برنامه‌های مناسب با هدف مشخص در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم و تمام تلاش ما این بوده که کار‌هایی که انجام می‌گیرد خروجی آن مناسب باشد.

او با اشاره به اینکه فرهنگ سازی به معنی آگاهی بخشی است و باید در جهت مزایا و مضرات مواد مخدر به مردم اطلاع رسانی شود افزود:در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید چارچوب های مشخص داشته باشیم و همچنین مکان و زمان اجرا، جامعه هدف، محتوای دوره آموزشی، اساتید دوره آموزشی مشخص باشد .

بیکی بیان کرد: بیشتر بر مناطق آسیب پذیر تمرکز داشته و سازمان‌های مردم نهاد هم فعالتر به حوزه ورود نمایند و در جامعه کارگری هم با توجه به آسیب‌های که وجود دارد هم کارفرمایان را موظف به برگزاری دوره آموزشی نمایید و هم خود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه آموزشی برای کارگران داشته باشد. 

بیکی گفت: در بحث اعتیاد دانش آموزان خواستار توجه بیش از پیش به دانش آموزان و والدین آن‌ها و پایش مستمر وضعیت افراد در معرض خطر در مدارس و مراکز آموزشی شد و واقع بینی را راهبردی اساسی در حل دقیق‌تر و صحیح‌تر مسائل حوزه مواد مخدر دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار