کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش باران تا اوایل هفته آینده در برخی استان‌ها ادامه دارد

گودرزی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر امروز، بارش باران پیش بینی می‌شود.

بارش باران تا اوایل هفته آینده در برخی استان‌ها ادامه داردفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود سامانه جدید بارشی در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی شاهد بارش باران و برف، وزش باد شدید و در مناطق جنوبی رگبار و رعدبرق خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه روز ۵ شنبه گستره بارش‌ها به زاگرس جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز می‌رسد افزود: طی روز ۵ شنبه بارش‌ها در مناطق شمال شرق، شرق خوزستان، بوشهر، غرب فارس و کلکیلویه و بویر احمد از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود ضمن آنکه در بعدازظهر ۵ شنبه در مناطق شمال شرق و شرق بارش‌های پراکنده‌ای پیش بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق شمال شرق، شرق خوزستان، بوشهر، غرب فارس و کهکیلویه و بویر احمد احتمال آب گرفتگی طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد از این رو به شهروندان توصیه می‌شود احتیاط لازم را به عمل آورند.

به گفته گودرزی روز ۵ شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر شاهد بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق خواهیم بود.
بیشتر بخوانید: افزایش غلظت آلایندگی در شهرهای صنعتی پرجمعیت/ سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا اوایل هفته آینده بارش‌ها با و ضعف در برخی مناطق همراه خواهد بود بیان کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی روز جمعه در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق انتظار می‌رود.

او با اشاره به اینکه طی روز‌های ۵ شنبه تا یک شنبه دریای خزر مواج است گفت: همچنین طی روز‌های جمعه تا شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی شهر کرد را با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی گراد سرد‌ترین و بندر عباس را با ۲۶ درجه سانتی گراد، گرم‌ترین استان طی روز جاری اعلام کرد.

 آسمان تهران طی روز‌های آینده بارانی است

گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز بعد از ظهر برای تهران افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده در اواخر شب وجود دارد ضمن آنکه طی روز‌های ۵ شنبه و جمعه شرایط برای بارش‌های پراکنده مهیا است که همین امر منجر به بهبود هوای تهران می‌شود.

او در پایان نوسانات دمایی مهرآباد را ۹ و ۰ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: بر اساس بولتن‌های هواشناسی تغییر دمایی قابل ملاحظه‌ای برای تهران پیش بینی نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار