برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت : هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت استان در شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،احمد محمدی جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت : در این دوره از مسابقات ۸۰ طلاب و روحانی خواهر و برادر از مدارس علوم دینی شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، سرپل ذهاب و دالاهو با هم رقابت کردند.

او با بیان اینکه شرکت کنندگان در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و ترجمه و مفاهیم قرآنی با هم به رقابت پرداختند، گفت : نفرات منتخب و برگزیده این مسابقات به رقابت‌های قرآنی مدارس اهل سنت کشور اعزام می‌شوند.

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: ترویج و تبیین معارف قرآنی همراه با صیانت از مشترکات دینی، ایجاد همگرایی و وحدت عملی، شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی، ایجاد بستر مناسب برای ارتقا رتبه‌های قرآنی و تجلیل از حافظان، قاریان و چهره‌های برتر قرآنی از جمله اهداف برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی است.

محمدی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه از اولویت‌های دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور است، افزود: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین دستاورد‌های بزرگ ۴۰ ساله انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه سال گذشته، شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی تصمیم گرفتند در این دوره از مسابقات نگاه ویژه‌ای به این بیانیه داشته باشند و آیاتی موضوعی مرتبط با این بیانیه استخراج و به عنوان منبع آزمون رشته ترجمه و مفاهیم معرفی شد.

او افزود: قرآن کریم تنها زبان زنده دنیا است که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز تازگی و طراوت خود را از دست نداده است.

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه محمدی افزود: قرآن کریم قانون اساسی اسلام است و تمسک به ذات نورانی آن ما را در مقابل موج فتنه‌ها و جبهه کفر و نفاق و تکفیر و ناهنجاری‌های احتماعی بیمه و صیانت می‌کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار