کشف فرار مالیاتی ۱۸۵ میلیاردی در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی موفق شدند یک فقره فرار مالیاتی ۱۸۵ میلیاردی را کشف و یک متهم را دستگیر کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار خلیل واعظی فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: ماموران و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی با انجام تحقیقات لازم فردی را که در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت داشت و با ترفند‌های مختلف مالیات خود را پرداخت نمی‌کرد، شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و اداره امورمالیاتی، پس از بررسی‌های لازم و کارشناسی این پرونده، مشخص شد این فرد با اخذ کارت بازرگانی به نام خود به فعالیت در واردات و صادرات مشغول بوده و با توجه به خلاءهای قانونی در سال‌های گذشته، توانسته از پرداخت مالیات به ارزش ۱۸۵ میلیارد ریال خودداری کند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه این فرد در بازجویی‌های فنی و در رویارویی با مدارک و مستندات پلیس به فرار مالیاتی ۱۸۵ میلیاردی اعتراف کرده است، ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به تخلفش تحویل مراجع قضائی شد.

واعظی گفت: انتظار داریم دیگر سازمان‌ها و افراد به توانمندی و تخصص پلیس در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی، با دید مثبت بنگرند و ما را در این کار یاری کنند.

او، با اشاره به اینکه پرداخت مالیات از سوی مودیان مالیاتی وافرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارد، عنوان کرد: با پرداخت به موقع مالیات، توسعه اقتصادی در سایه افزایش تولیدات ناخالص داخلی و کاهش بیکاری میسر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.