پاکستان خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد

نخست‌وزیر پاکستان از اعزام وزیر خارجه خود به ایران، عربستان و آمریکا به منظور کاهش تنش‌های منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان از راه‌اندازی ابتکار عملی دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا خبر داد و اعلام کرد بدین منظور، به وزیر خارجه خود مأموریت داده است تا با طرف‌های ذی‌ربط و نیز به منظور فشار در جهت انجام اقدامی از سوی سازمان ملل، رایزنی کند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد: من از وزیر خارجه [شاه محمود] قریشی درخواست کرده‌ام تا به ایران، عربستان سعودی و آمریکا سفر کرده و با وزرای محترم خارجه (این کشورها) دیدار کند. ژنرال باجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز قرار است با سران نظامی ذی‌ربط تماس گرفته تا این پیام واضح را به آن‌ها برساند: پاکستان آماده است تا نقش خود را برای صلح ایفا کند؛ اما این کشور هرگز نقشی در هیچ جنگی نخواهد داشت.

راشاتودی در ادامه گزارش داد اسلام آباد همچنین از شورای امنیت درخواست کرده تا به حل بحران موجود کمک کند. شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان روز چهارشنبه در این خصوص گفت: این بن بست باید از طریق گفتگو حل شود و منطقه به آسانی قادر به تحمل جنگی دیگر نیست.

در حمله هوایی هفته گذشته آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به شهادت رسید. ایران در واکنش به این حمله، روز گذشته دو پایگاه نیرو‌های آمریکایی را در خاک عراق هدف حمله موشکی قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار