جرائم انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر در جلسه پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان، گفت: جرایم انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سعیدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر در جلسه پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات در دوم اسفند ماه و با تاکید بر ضرورت قانون گرایی و ایجاد زمینه‌ها و بستر‌های لازم برای مشارکت حداکثری،گفت: جرایم انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

او افزود: استفاده از امکانات دولتی و موسسات عمومی به نفع کسی خلاف قانون است و باید اصل بی طرفی به ویژه از سوی مجریان رعایت شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر در بخش دیگری از سحنان خود، گفت: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با جانفشانی هاش امنیت و آسایش را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

او افزود: در جوامعی که در آن همبستگی و ارزش‌های انسانی مشترک وفاق جمعی وجود دارد، ایثار ازخودگذشتگی بیشتر است، جرم و جنایت نیز کمتر است.

سعیدی گفت: یکی از مصادیق از خودگذشتگی جهاد در راه خداست که امنیت را در پی دارد و در جوامعی که در آن خود خواهی بیشتر باشد جرم جنایت نیز بیشتر بوده، چون به فکر خود و منافع فردی هستند.

ساخت و ساز‌های غیرمجاز آسیب‌های جدی به شهرستان وارد کرده است

سعیدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز آسیب‌های جدی به شهرستان وارد نموده است و منشا تخلفات عدیده است.
 
او افزود:دستگاه‌های مسئول باید به وظیفه خود عمل کنند، نکته قابل توجه جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز است بویژه آن‌هایی که مجوز می‌دهند.

سعیدی گفت: عدم جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز مطابق قانون جرم است و مجازات قانونی نیز بر آن مترتب است و باید این ساخت و ساز‌های غیرمجاز  رصد و دستگاه‌های مسئول نیز معرفی شوند اخیراً تشکل مردم نهادی به ما مراجعه و بنا شده است که ساخت و ساز‌های غیرمجاز را رصد نمایند و دستگاه‌های مسئول را معرفی نماید.

مرتضی کاردان رئیس دادگستری شهرستان رامسر نیز در این نشست گفت: شهدایی، چون سردار سلیمانی حضورشان مایه امنیت بودو پس از آن نیز خون مدافعان حرم و وطن ما را بیمه می‌کند و ملت ایران و مستضعفان از گزند استکبار جهانی به طور کلی راحت می‌شوند.

او  در بخش دیگری از سخنان خود،گفت: انتخابات موضوع مهمی در سرنوشت کشور است که اگر درست برگزار نکنیم دقیقاً نتیجه معکوس دارد و از وظایف ما امانتداری است.

کاردان افزود: رای مردم امانت است و رهبر معظم انقلاب فرمودند که حق الناس است، اما مسئولان باید دغدغه‌مند و صیانت از آرای مردم را مدنظر داشته باشند و حتی یک تخلف صورت نگیرد.

رئیس دادگستری شهرستان رامسر گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم تا انتخاباتی سالم در کمال صحت و دقت برگزار نماییم و پس از رستاخیز حضور مردم در آیین تشییع سردار سلیمانی حجت بر ما تمام شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار