رئیس سازمان صمت قم مطرح کرد؛

۳۹ هزار اشتغال جدید،ارمغان طرح‌های صنعتی قم

سیجانی گفت:در نه ماه نخست امسال دو هزار و ۹۵ جواز طرح صنعتی در قم صادرشد که برای ۳۹ هزار تن اشتغال به وجود می‌آید.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، محمود سیجانی،رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، دو هزار و ۹۵ جواز تاسیس طرح صنعتی در این استان صادرشده که در صورت افتتاح این طرح‌ها، برای ۳۹ هزار و ۳۱۴ تن اشتغال به وجود می‌آید.

او افزود: دو هزار و ۹۵ طرح صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۳۴ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال در استان قم در دست اجراست که این بیانگر میل و رغبت به سرمایه گزاری جدید می‌باشد.

به گفته سیجانی، مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم شامل محصولات فولادی و آهنی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی، انیدرید فتالیک، فرآورده‌های لبنی، دی اکتیل فتالات و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

رئیس سازمان صمت قم عنوان کرد: یک هزار طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی زیر ۲۰ درصد وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها، ۷۱ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان با اشتغال ۱۷ هزار و ۴۶۱ تن است.

او  با اشاره به طرح‌های تولیدی با پیشرفت صنعتی بالای ۶۰ درصدی در استان قم اظهار کرد: ۳۰۴ طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد که این طرح‌ها برای هفت هزار و ۴۹۷ تن اشتغال‌زایی می‌کند.

سیجانی بیان کرد: ۴۳۰ طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد وجود دارد که برای ۱۱ هزار و ۲۵ تن اشتغال‌زایی خواهد کرد.

۲ هزار و ۳۹۴ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۶ واحد مربوط به صنایع کوچک، ۷۵ واحد مربوط به صنایع متوسط و ۶۳ واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان مشغول به کار هستند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.