بهره‌برداری از محور پاتاوه ـ دهدشت تا نیمه اول سال ۱۳۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:محور ملی پاتاوه ـ دهدشت با پیشرفت کاری حدود ۹۰درصد در نیمه اول سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رحمان خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در بازدید از محور پاتاوه ـ دهدشت گفت: محور ملی پاتاوه ـ دهدشت با پیشرفت کاری حدود ۹۰درصد در نیمه اول سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

رحمان خادمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی جاده ملی لنده ـ تشان و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه ـ دهدشت گفت: با اجرای این طرح مسافت ۱۰۰ کیلومتری جاده تشان ـ بهبهان به لنده  به ۳۴ کیلومتر کاهش می‌یابد.

او اضافه کرد: قطعه اول این مسیر ترانزیتی و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه ـ دهدشت به طول حدود هشت کیلومتر و با اعتبار اولیه افزون بر ۴۶۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه آغاز شد.

خادمی با بیان اینکه حدود ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور دست اجرا است گفت: تا پایان امسال هزار کیلومتر و تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از دو هزار و ۴۰۰  کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره برداری می رسد.

خیرالله خادمی با اشاره به اینکه هزار و ۱۶۰ کیلومتر شبکه آزادراه در کشور در حال اجرا است افزود: تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ کیلومتر و تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل کشور کل شبکه آزادراهی موجود در کشور را نیز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال و ادامه آزادراه شهید همت به سمت کرج از مهمترین طرح‌های هستند که تا پایان امسال افتتاح می شوند.

خادمی همچنین با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه ریلی در سطح کشور در دست اجرا است، گفت: پنج مرکز استان به شبکه ریلی در سال‌های اخیر  متصل شدند.

او همچنین از در دست ساخت بودن بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه اعم از بزرگراه و جاده‌های اصلی و فرعی توسط شرکت زیرساخت و حمل و نقل جاده‌های کشور در استان خبر داد و افزود: مبلغ اعتبار مصوب این طرح در سال ۹۸ حدود ۲ هزار میلیارد ریال است.

او بیان کرد: بیش از ۸۰۰ کیلومتر جاده اعم از بزرگراه و راه اصلی در کهگیلویه و بویراحمد توسط شرکت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی تاکنون تکمیل شده و یا در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.