کری: ترامپ اصلا هیچ استراتژی ندارد

وزیر خارجه پیشین آمریکا در یادداشتی با اشاره به اقدام نابخردانه این کشور در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس نوشت واضح است رئیس‌جمهور آمریکا هیچ راهبردی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا، در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به تنش‌های فزاینده اخیر میان ایران و آمریکا نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با این اقدامات خود این کشور را در مسیر درگیری با ایران قرار داده است.

او در یادداشتش نوشت: دونالد ترامپ اعلام کرده است زیر نظر وی ایران هرگز اجازه نخواهد یافت به سلاح هسته‌ای دست پیداکند، ولی اگر وی می‌خواست به این وعده عمل کند باید اجازه می‌داد توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ همچنان سر جای خود باقی بماند. ولی در عوض با اتخاذ سیاست خارجی نسنجیده و خروج از برجام، آمریکا را در مسیر درگیری مسلحانه با ایران قرار داد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در ادامه تاکید کرد: ایران پس از ترور سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد دیگر خود را به تعهداتش در برجام، پایبند نمی‌داند و به سمت دو پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق موشک بالستیک شلیک کرد. در این میان پارلمان عراق نیز قطعنامه‌ای در باب خروج نظامیان آمریکایی از عراق به تصویب رساند.

کری افزود: اگرچه ترامپ از آن زمان تاکنون از لبه سقوط به پرتگاه جنگ عقب نشسته است، نمی‌توان هیچ توضیحی برای دوره پر هرج و مرج ریاست جمهوری وی پیدا کرد. زیرا این دوره همواره از بحرانی به بحرانی دیگر -چه واقعی چه خودساخته- در نوسان بوده است. رئیس جمهور اعلام کرده است هیچ استراتژی بازگشتی برای وی وجود ندارد، ولی کاملا واضح است ترامپ اصلا هیچ استراتژی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار