معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور

کاهش نرخ بیکاری مستلزم افزایش مهارت است

معاون وزیر و رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشور لازمه کاهش نرخ بیکاری را افزایش مهارت عنوان کرد.

کاهش نرخ بیکاری مستلزم افزایش مهارت استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشوردر جلسه شورای اداری در اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان ضمن عرض تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار شهید قاسم سلیمانی با خون خود نفس تازه‌ای به نظام و انقلاب داد و خون ایشان به دلیل زلالی نقش و پاکی نیت جریانی نو را در کشور رقم می‌زند و اسباب وحدت را فراه م کرد.

هاشمی افزود: هیچ مسئولی چنین سعادتی پیدا نکرده که قامتش به اندازه ملت باشد و قدرت خلق شده از این شهادت دیشب خودش را در ادبیات آقای ترامپ نشان داد.

او  با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی تصریح کرد: این میزان از حضور نشان از ارزش و جایگاه ایشان در بین مردم دارد چراکه در اوج قدرت تواضع داشتن انسانیت است و هیچ کس قدرت سردار سلیمانی را کتمان نمیکند، ولی ایشان در اوج قدرت از ملت فاصله نگرفت و از قدرتش برای هیچ حذبی استفاده نکرد، ولی در برابر ظلم ایستادو برای دفاع از ملت تلاش کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه بیان داشت: شرایط امروز جامعه با وجود تورم، بیکاری، فقر و ... شرایط خوبی نیست و این مهم به این دلیل است که فضیلت مهارت را نتوانستیم در جامعه جا بیاندازیم.

علی اوسط هاشمی ضمن تاکید بر قداست مهارت گفت: مهارت آموزی مقدس است، اما قداست آن درحال حاضر کم رنگ شده و مطالبه گری زمانی محقق خواهد شد که خود را اثبات کنیم و وقتی صحبت از مهارت به میان می‌آید وزن کار سنجیده می شود.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: در طول چهل سال گذشته از انقلاب درحوزه مهارت به صورت تک بعدی کار کرده ایم و درکنار دانشگاه‌ها نتوانستیم وزنی بدست آوریم چرا که مهارت اگر قرار است خریدار داشته باشد لازمه آن بازنگری جدی در روش‌ها و آموزش‌ها و شناختن استعداد‌ها است.

هاشمی با تاکید بر ضروری دانستن شناخت استعداد‌های افرادی که به مهارت آموزی روی می‌آورند گفت: روان شناختی نسبت به نیاز‌های جامعه، جوان و نوجوان یک ضرورت است و افراد موفق در بازار کار به این مهم دست یافته اند ودر همین راستا فنی و حرفه‌ای به یک نقد درونی نیازمند است.

او  با اشاره به ضرورت ایجاد تغییر در خود اظهار داشت: باید استان خود را نشناسید و از مشاغل آمایش داشته باشید و بر اساس آن به مهارت قد و قامت دهید، پژوهش کنید و نتیجه هرپژوهش باید منتج یه نوآوری شود و تغییری را در پی داشته باشد.

هاشمی در پایان گفت: قابلیت‌های منطقه باید در راستای نیاز‌های بازار کار تعریف شود و نگاهمان را باید از کارگاه‌ها فراتر ببریم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار