مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین:

کارنامه بانک‌ها در دادن تسهیلات به مددجویان قابل قبول نیست

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: رتبه آخر قزوین در پرداخت تسهیلات به کمیته امداد و بهزیستی، کارنامه غیرقابل قبولی از سوی بانک‌های استان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گفت: قزوین نباید در پرداخت تسهیلات به نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی در رتبه آخر قرار بگیرد و این موضوع در شان و منزلت استان نیست.

علیخانی با این پرسش که چرا تسهیلات ۴ درصدی برای مددجویان تحت پوشش باید به این کندی پرداخت شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در یک فرصت ۱۵ روزه برای بازبینی دوباره برخی از پرونده‌ها برای ارایه تسهیلات مورد نیاز مددجویان، بتوانیم تا پایان سال رتبه قابل قبولی را در این زمینه کسب کنیم.

علیخانی با بیان اینکه مجموع اعتبار تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی به اندازه تسهیلات یک واحد صنعتی نیز نمی‌شود، گفت: مددجویان از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند و لازم است که بانک‌ها نگاه ویژه‌ای به این قشر از جامعه داشته باشند.

این مسوول درباره مشکل معرفی تضامین بانکی از سوی مددجویان به بانک‌ها، یادآور شد: از بانک‌های عامل استان می‌خواهیم تا با آسان و سهل گرفتن برخی قوانین در این زمینه، ضمن کاهش سخت گیری‌ها، در قبول ضمانت‌ها نرمش بیشتری از خود نشان دهند.

به گفته علیخانی، اگر حمایت‌های لازم برای این قشر از جامعه فراهم شود بدون شک آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در انتقاد از بانک‌های خصوصی، اظهار داشت: بانک‌های خصوصی همانند بانک‌های دولتی از منابع مالی مردم و جامعه استفاده می‌کنند، اما میزان مشارکت آن‌ها در خدمات اجتماعی و تسهیلات بسیار پایین است که این روند قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار