رفع تصرف اراضی تالابی جوکندان

بیش از ۲۵ هزار مترمربع از اراضی تالابی جوکندان منطقه حفاظت شده لیسار تالش رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عارف شادکام، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: ۲۵ هزارو ۳۹۰ مترمربع از اراضی تالابی جوکندان منطقه حفاظت شده لیسار تالش رفع تصرف و به عرصه تالاب بازگردانده شد.

او افزود: در اجرای دستور قضایی و پیگیری‌های اداره محیط زیست دو قطعه زمین از اراضی تالاب جوکندان در محدوده قنبر محله که از سوی دو سودجو در سال‌های گذشته تصرف و در آن کشت و کار انجام می‌شد با حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست تالش و نظارت فرماندهی و نیرو‌های پاسگاه انتظامی جوکندان رفع تصرف و به عرصه تالاب ملحق شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: تالاب جوکندان به وسعت ۳۹۰ هکتار در منتهی الیه ضلع شرقی منطقه حفاظت شده لیسار قرار دارد و یکی از مهمترین زیستگاه پرندگان به خصوص پرندگان مهاجر بوده که سازمان حفاظت محیط زیست در حال اجرای پروژه احیای این تالاب است.

عارف شادکام، با بیان اینکه حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش یک وظیفه عمومی است، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را به اداره محیط زیست و یا مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.