افزایش پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان گفت: حجم مشارکت مؤدیان استان سمنان در پرداخت زکات به ۱۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان رسید که با رشد ۲۶ درصدی همراه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد قوسی قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رشد ۲۶ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، گفت: در ۹ ماه سال گذشته مردم استان سمنان ۱۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که بر این اساس با جمع‌آوری ۱۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومانی، ۱۲۳ درصد تعهدات کمیته امداد این استان برای جمع‌آوری زکات، محقق شد.

او افزود: بیشترین میزان جمع‌آوری‌شده زکات استان به شهرستان شاهرود با دو میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان تعلق دارد و بعدازآن شهرستان گرمسار با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و شهرستان سمنان با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه در همان شهر یا استان هزینه شود، بیان کرد: هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.