سد‌های سیستان و بلوچستان آماده ذخیره‌سازی بارندگی‌هاست

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت:با شروع فعالیت سامانه بارشی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیل و رواناب تمامی سد‌ها آماده ذخیره‌سازی آب هستند.

سد‌های سیستان و بلوچستان آماده ذخیره‌سازی بارندگی‌هاستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اتابک جعفری مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با شروع فعالیت سامانه بارشی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیل و رواناب در استان، تمامی امکانات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی در نقاط آسیب‌پذیر مستقر شده و سد‌ها آماده ذخیره‌سازی آب هستند.

اتابک جعفری اظهار داشت: این سامانه یکی از قوی‌ترین سامانه‌های بارشی در سطح استان است که انتظار می‌رود حجم فعلی آب موجود در سد‌های استان افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: حجم آب موجود در مخزن سد‌های استان ۶۰ درصد برآورد شده که این حجم نسبت به سال آبی قبل ١٧٨ درصد افزایش داشته است.

جعفری با بیان اینکه بارندگی‌ها در استان همچنان ادامه دارد گفت: هم‌اکنون در استان سیستان و بلوچستان هفت سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه‌ای درحال بهره‌برداری است که سد‌های پیشین، زیردان، خیرآباد، شی‌کلک، ماشکید و چاه نیمه‌ها از مهم‌ترین آنهاست.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار