تولید روزانه ۷ تن پسماند پزشکی در قزوین

مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین گفت: روزانه ۷ تن پسماند در بیمارستان‌ها تولید و به مجتمع دفع زباله محمد آباد بویین زهرا منتقل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری در جلسه بررسی دفع پسماند‌های پزشکی گفت: روزانه ۷ تن پسماند در بیمارستان‌ها تولید می‌شود و تقریبا همه آن‌ها با دستگاه‌های اتوکلاو واقع در بیمارستان‌ها بی خطر و برای انتقال به مجتمع دفع زباله محمد آباد بویین زهرا به شهرداری تحویل داده می‌شود.

صالحی افزود: دفع پسماند به طور بهداشتی، از جمله مسائل مهم زیست محیطی است که به نگاه فرادستگاهی و تعامل تناتنگ دستگاه‌های ذی ربط نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: در جلسه آتی راهکار‌های اجرایی و عملیاتی برای رفع نواقص و بهبود دفع پسماند‌های پزشکی توسط دستگاه‌های ذی ربط ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

صالحی مدیر کل امور شهری استانداریپیش از این اعلام کرده بود که روزانه ٧٠٠ تن زباله از بیست شهر و ۲۵۰ روستای استان وارد این مجتمع می‌شود.

داوودی رییس شورای شهر قزوین هم گفته بود که در حال حاضر این مجتمع ظرفیت پذیرش این حجم از زباله را ندارد و باید مدیریت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار