نخستین گام برای ورود به هنر آموختن آداب شاگردی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: نخستین گام یک هنر برای ورود به هنر، آموختن حکمت، ادب و آداب شاگردی کردن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: مدیر کل آموزش بدون پرورش و آشنایی با حکمت هنری، از هنرجو، هنرپیشه می‌سازد نه هنرمند، حال آنکه آنچه ماندگار می‌شود اثر هنرمند است نه هنرپیشه.

او، در دیدار با استاد رضا صلاحی از پیشکسوتان هنر موسیقی در فارس، تصریح کرد: نخستین گام برای ورود به هنر، آموختن حکمت، ادب و آداب شاگردی کردن است، تا آن جا که پیشینیان ما، پس از گذر  این گام اجازه می‌یافتند ابزار هنر خود را در دست گیرند و با آن آشنا شوند، که این مهم جز با بهره گرفتن از بزرگان  رخ نخواهد داد.

سهرابی ادامه داد: راه و مسیر زندگی هر فرد در دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد که در این دوره حساس و ویژه، آموزش‌های زیاد و دوری از پرورش انجام شده و نوجوان و جوان فرصتی برای اندیشیدن و پیدا کردن راه حقیقت را پیدا نمی‌کند.

او، پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر را سرمایه‌های کشور برشمرد و اضافه کرد: پیشکسوتان در مکتب اساتید بزرگ پرورش یافته‌اند و در کنار تکنیک‌های هنری، به حکمت و معارف الهی درونی هنر ویژه خود نیز می‌پردازند، موضوعی که می‌توان آن را گمشده هنر امروز دانست.

استاد رضا صلاحی از پیشکسوتان موسیقی فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آثار خود را به صورت یک کتاب در اختیار جامعه قرار می‌دهد، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هنرآموز یا دانش‌آموز یک مقلد است و باید هر آن چه از استاد خود ببیند را به کار ببندد.

او، گفت: پیشنهاد می‌شود برای کسانی که می‌خواهند در زمینه فرهنگی و هنری تدریس داشته باشند کارگاه‌های توانمندی برگزار شود.

بهروز مرامی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز بیان کرد: هنرمندان و فرهنگوران می‌توانند پیشنهاد‌های خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری به این اداره بدهند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار