ارائه خدمات به دانش آموزان نیازمند چالوس/ پرداخت کمک به ازدواج ۶۱ زوج جوان در نکا

کمیته امداد مازندران به ۴۱۰ دانش آموز و دانشجوی زیر پوشش و ۶۱ زوج جوان خدامت ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد قمی رئیس کمیته امداد چالوس گفت: ۴۱۰ دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت در این شهرستان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

او با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم این نهاد فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان مورد حمایت است، افزود: ۳۵۸ دانش آموزان  و تعداد ۵۲ دانشجو تحت حمایت این نهاد بوده و از خدمات در سرفصل‌های مختلف  بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته امداد چالوس گفت: این خدمات در بخش‌های شهریه دانشجویی، تهیه نوشت‌افزار، پوشاک، پرداخت کمک‌هزینه خوابگاه و رفت‌وآمد، استعداد‌های برتر، آمادگی برای راه‌یابی به دانشگاه و تهیه امکانات آموزشی و فرهنگی بخشی از اقدامات کمیته امداد  جهت تشویق و ترغیب دانش آموزان برای ادامه تحصیل بوده است.

قمی افزود: کمیته امداد در کنار خانواده‌ها و دانش آموزان نیازمند  بوده و از آن‌ها برای توانمند سازی حمایت می‌کند.

 رئیس کمیته امداد چالوس گفت: ۴۹ نفر نیز از مشاوره‌های فردی و گروهی بهره‌مند شدند.

او افزود: مشاوره‌ها در بخش‌های  جلوگیری ترک تحصیل دانش آموزان، مشاوره در راستای  بازگشت به تحصیل، به دانش آموزان  ارائه شد.    

قمی گفت: در  چالوس ۲۴۲۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان در نکا

حسین بریمانی ورندی رئیس کمیته امداد نکا از پرداخت کمک هزینه ازدواج  به ۶۱ زوج جوان تحت حمایت در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: کمک هزینه خدمات ازدواج در راستای رفع مشکل ازدواج نیازمندان و کمک به زوج‌های جوان  تحت حمایت پرداخت می‌شود.

او افزود: در جهت حفظ و تحکیم زندگی و آشنایی زوج‌های جوان با مهارت‌های زندگی،  آموزش‌هایی در قالب آموزش  نوعروسان و داماد‌های جوان به صورت مجزا برای این افراد برگزار می‌شود.

بریمانی به ارائه خدمات درمانی  برای درمان و سلامت ۱۰۰۹ نفر از مددجویان تحت حمایت شهرستان نکا اشاره کرد و گفت: این خدمات  برای تهیه پوشاک، پرداخت فرانشیز و هزینه‌های درمانی مددجویان و تامین تجهیزات برای بیماران صعب العلاج، زمینگیر، سالمندان و ارتقا شاخص‌های بهداشتی هزینه شده است.

رئیس امداد نکا افزود: تمامی مددجویان تحت حمایت شهر و روستا بیمه تکمیلی کمیته امداد هستند و در صورت پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی خانواده‌ها و با ارائه مدارک، کمیته امداد مساعدت لازم را انجام می‌دهد.

او به پرداخت کمک هزینه عمرانی در بخش تعمیرات مسکن نیز اشاره کرد و گفت: ۷۶ مددجو از این خدمات بهره‌مند شدند.

بریمانی افزود: این کمک هزینه‌ها شامل احداث سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، تعمیرات دیوار، حصار کشی به خانواده‌ها پرداخت شده است.

او با اشاره به ارائه خدمات عمرانی در مناطق محروم افزود: بیش از ۴۰ درصد از این اعتبارات در مناطق محروم هزینه شده است.

در شهرستان نکا ۶ هزار نفر تحت حمایت قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

ارئه خدمات عمرانی کمیته امداد سوادکوه شمالی به مددجویان

علیمراد نصوری رئیس کمیته امداد سوادکوه شمالی گفت: برای خرید، ساخت، تعمیر و بهسازی ۴۶ واحد مسکن مددجویی در سالجاری خدمات عمرانی ارائه شد.

او افزود: کمک هزینه‌ای در قالب تعمیر، تکمیل، بازسازی مسکن، احداث سرویس‌های  بهداشتی و کمک به ساخت مسکن‌های نیمه تمام برای  ۴۱ واحد مسکونی مددجویی پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد سوادکوه شمالی، با اشاره به اینکه ۱۳ نفر از مددجویان این شهرستان در منازل استیجاری ساکن هستند  گفت: تا کنون بیش از ۴ میلیون تومان کمک هزینه اجاره مسکن به این افراد پرداخت شد.

نصوری افزود: تلاش می‌کنیم تا با ساخت سرپناهی برای مددجویان، ضمن ایجاد آرامش در خانواده ها، بتوانیم زمینه خروج آن‌ها از زیر چتر حمایتی کمیته امداد را فراهم کنیم.

او گفت: تعمیرات و بهسازی منازل مسکونی مددجویان یکی از اولویت‌های این نهاد در شهرستان بوده و با توجه به اینکه ساخت خانه‌های مقاوم و استاندارد از اهداف اصلی این نهاد است در مراحل ساخت و یا بهسازی منازل مددجویان نظارت مستمر کارشناسان امداد، بسیج سازندگی و سازمان نظام مهندسی مورد تاکید   است.

رئیس کمیته امداد سوادکوه شمالی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مددجویان گفت: در سال جاری ۲۸۵ میلیون تومان کمک هزینه درمان و سلامت به مددجویان تحت حمایت در این شهرستان  پرداخت شد.

او افزود: خدمات درمانی به ۲۰۷۰ نفر در قالب کمک هزینه‌های فرانشیز درمان، کمک به تامین تجهیزات بیماران صعب العلاج، کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان و مادران باردار و شیرده و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از ابتدای سالجاری تاکنون پرداخت شده است.

نصوری گفت: برای بهره مندی از خدمات بیمه‌ای نیز علاوه بر اینکه تمامی مددجویان از بیمه سلامت بهره‌مند هستند ۳۳  مددجو نیز از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردارند.

در  شهرستان سوادکوه شمالی ۱۴۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار