به دنبال بارش برف و باران؛

آماده باش نیرو‌های امدادی در خراسان جنوبی/ مدارس برخی از شهرستان‌ها امروز تعطیل شد

با توجه به بارش برف و باران شدید در استان تمام نیرو های امدادی در حالت آماده باش هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  از روز گذشته بارش‌های باران و برف در نقاط مختلف استان آغاز شده که طبق اطلاعیه هواشناسی تا روز دوشنبه ادامه داشته و بر شدت آن افزوده خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، استان خراسان جنوبی از روز گذشته میزبان سامانه بارشی قدرتمندی شده که تا دو روز آینده نیز ادامه دارد.

از روز گذشته تاکنون بارش‌های باران و برف در نقاط مختلف استان به وقوع پیوسته که موجب شادی مردم و کشاورزان خطه کویری شرق کشور شده است.

بارش باران و برف همراه با کاهش دما که از روز گذشته در استان آغاز شده نیز و برخی از مدارس خراسان جنوبی را به تعطیلی کشانده و امتحانات غیر نهایی مدارس لغو شده است.

تعطیلی برخی مدارس خراسان جنوبی به دلیل بارش برف

 واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و لغزندگی معابر و کاهش دما برخی از مدارس استان امروز تعطیل شد.

او افزود: امروز تمام مدارس ابتدایی و متوسطه اول و امتحانات داخلی متوسطه دوم در شهرستان قاین بر اثر بارش برف تعطیل و لغو شده است.

واقعی بیان کرد: تمام مدارس شهرستان درمیان غیر از مدارسی که امتحان نهایی دارند امروز بر اثر بارش برف و برودت هوا تعطیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: مدارس روستای خرو شهرستان فردوس و مدارس ابتدایی و متوسطه اول روستای چنشت شهرستان سربیشه نیز به علت بارش برف و لغزندگی معابر تعطیل شد.

لغزندگی تمام جاده‌های خراسان جنوبی

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام جاده‌های خراسان جنوبی به علت بارندگی لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

او عنوان کرد: در حال حاضر در گردنه ثمن شاهی محور بیرجند به قاین و گردنه خونیک محور قاین به بیرجند، گردنه درمیان، گردنه سرچاهی محور بیرجند به اسدیه، گردنه زهان محور زیرکوه و گردنه حسن کلنگی در سربیشه بارش برف وجود دارد.

سرهنگ  رضایی با اشاره به اینکه تاکنون حوادثی به دلیل لغزندگی در جاده‌های استان رخ داده است، بیان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود از عجله و شتاب پرهیز کنند و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

آماده باش ۲۶ پایگاه امدادی هلال احمر خراسان جنوبی

اسعدزاده معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از آماده باش ۵۲ دستگاه خودروی آمبولانس و ۴۰ دستگاه خودروی امدادی در استان خبر داد.

او بیان کرد: در حال حاضر نیز ۲۰۸ نفر در قالب ۲۶ پایگاه امداد ثابت و موقت، پایگاه‌های امداد هوایی و شعب هلال احمر و تیم‌های واکنش سریع به دلیل شرایط نامساعد جوی در آماده باش هستند.

اسعد زاده از برخورد دو دستگاه خودروی سمند و پراید در محور اسدیه به بیرجند خبر داد و گفت: این حادثه به دلیل لغزندگی رخ داده که ۱۱ مصدوم بر جای گذاشته است که مصدومان به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شدند.

آمادگی ۱۴۵ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان جنوبی

میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز از آمادگی ۱۴۵ تیم امدادی و عملیاتی در استان به علت بارش باران و برف خبر داد و گفت: این تیم‌ها تا صبح روز دوشنبه هفته جاری در آماده باش هستند.

او افزود: با توجه به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و بارندگی‌های دو روز آینده در استان آمادگی‌های لازم برای پیشگیری و امدادرسانی در صورت بروز حادثه وجود دارد.

میرجلیلی عنوان کرد: درشبانه روز گذشته به دلیل شرایط جوی و بارندگی‌ها هیچ گونه خسارتی در مناطق شهری و روستایی خراسان جنوبی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: مردم از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

تداوم بارش برف و باران در خراسان جنوبی

خندان رو مدیرکل سازمان هواشناسی خراسان جنوبی گفت: برای امشب و فردا بارش برف به ویژه در نقاط شرقی و شمالی استان قابل پیش بینی است.

او با اشاره به تشکیل مه و کاهش دید افقی در نقاط کوهستانی استان افزود: بر اثر بارندگی‌های شدید احتمال وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

خندان رو بیان کرد: در حال حاضر نیز کاهش دما در استان آغاز شده و برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری پدیده کاهش دما در استان قابل توجه است.

مدیرکل سازمان هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرما و یخبندان تا پایان هفته مهمان خراسان جنوبی است عنوان کرد: چاه طلب سرایان طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۳۴ میلی متر رکورددار بارش باران و برف در استان بوده است.

او ادامه داد: مردم از تردد و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و زنجیر چرخ و سوخت کافی داشته باشند.

فعالیت ۷۵ تیم برفروبی و راهداری در محور‌های استان

شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی همچنین درباره شرایط فعلی گفت: با فعال سازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی از روزگذشته و امروز ۲۳ باب راهدارخانه و ۶۰ اکیپ راهداری در محور‌های مواصلاتی استان فعال است.

او افزود: با توجه به بارش برف در گردنه‌های برفگیر استان و بارش باران در اکثر محورها، ۹۵ درصد راه‌های استان از بارندگی تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم‌های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محور‌های شریانی و اصلی استان به صورت روان برقرار است.

شهامت  بیان کرد: ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نفر نیروی راهداری با استفاده از حدود ۷۵۰ تن شن و نمک به برفروبی ۵۵۰ کیلومتر راه‌های استان پرداختند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهارکرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به محض حصول اطمینان از وضعیت محور‌های شریانی، برفروبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری طی روز جاری و با کمک دهیاران و شهرداری‌ها انجام خواهد شد.

او عنوان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس ir. www.۱۴۱ و اپیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

شهامت به رانندگان توصیه کرد باتوجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کرده و تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ و چراغ چشمک زن و جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاءحریق همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.