بهره برداری از کارخانه طلای هیرد نهبندان در مهرماه ۹۹

معاون وزارت صنعت معدن و تجارت کشور گفت:کارخانه طلای هیرد نهبندان در مهر ماه ۹۹ به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از کارخانه طلای هیرد نهبندان در مهرماه ۹۹به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، غریب پور معاون وزارت صنعت معدن و تجارت کشور در حاشیه‌ی بازدید از زیرساخت‌های کارخانه طلای هیرد نهبندان گفت: تامین زیرساخت‌های پروژه فرآوری طلایی هیرد نهبندان از منابع داخلی سازمان ایمیدرو و با مشارکت دولت و سرمایه گذار انجام خواهد شد.

او در این بازدید با تاکید براینکه این پروژه قرار بود تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های سرمایه گذار و حمایت‌های استان این پروژه ۱۵ ماهه و در مهرماه ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

غریب پور با اشاره به اینکه مهمترین مشکل این کارخانه تامین زیر ساخت برق است، بیان کرد: با مشارکت دولت، سرمایه گذار و منابع داخلی سازمان ایمیدرو زیرساخت برق این واحد را تامین خواهیم کرد چرا که ایمیدرو پیشتاز سرمایه گذاری در تامین زیر ساخت‌ها است.

معاون وزارت صنعت معدن و تجارت کشور اظهار کرد: در حال حاضر و در مرحله‌ی ایجاد زیرساخت‌های کارخانه‌ی طلای هیرد نهبندان ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و قرار است عملیات رسمی ساخت این کارخانه از دهه‌ی  فجر امسال آغاز شود.

او عنوان کرد: ذخیره قطعی طلای هیرد نهبندان حدود ۵ میلیون تن کانسنگ طلا است که از هر تن کانسنگ طلا در این معدن، یک گرم طلا استخراج و با راه‌اندازی کارخانه فرآوری در سال‌های آینده، سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا تولید خواهد شد.

در بازدید معاون وزارت صنعت معدن و تجارت کشور و استاندار خراسان جنوبی از سرمایه گذاری ۱۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در کارخانه فرآوری طلای هیرد نهبندان خبر داده شد .

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار