علوی: بحث حضور برانکو در تیم ملی ایران تمام نشده است/ تا اوایل هفته آینده تکلیف سرمربی را مشخص می‌کنیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: قطعی بودن انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی تا پایان هفته جاری مشخص می‌شود.

علوی: بحث حضور برانکو در تیم ملی ایران تمام نشده است/ تا اوایل هفته آینده تکلیف سرمربی را مشخص می‌کنیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مهدی علوی گفت: درباره سرمربی تیم ملی باید به جلسه هیئت رئیسه فدراسیون مراجعه کنیم که در آن گزارش کمیته فنی و توسعه فدراسیون به اطلاع اعضا رسید. در این جلسه نکات مختلفی درباره مربی داخلی یا خارجی مطرح شد. البته تاکید و تصریح روی استفاده از ظرفیت مربیان ارزشمند و نامی داخلی همواره مورد نظرمان بوده است و همین حالا در رده‌های مختلف سنی شاهد حضور مربیانی مانند حمید استیلی، سیروس پورموسوی و حسین عبدی در تیم‌های ملی مان هستیم. مربیان ایرانی مانند محمد ناظم الشریعه و عباس هاشم پور هم در تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی خوش درخشیدند.

او درباره اینکه شرایط کدام یک از گزینه‌های مطرح شده یعنی علی دایی، امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی برای حضور روی نیمکت تیم ملی مهیا‌تر است، پاسخ داد: هم در حوزه نفرات داخلی که مربیان بزرگ و ارزشمندی هستند، هم درباره حوزه مربی احتمالی خارجی مذاکرات مان ادامه دارد.

علوی درباره اینکه آیا حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران منتفی شده است، بیان کرد: نمی‌توانیم این بحث را تمام شده تلقی کنیم. همانگونه که محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد به احتمال زیاد از مربی داخلی در تیم ملی استفاده می‌کنیم، اما اینکه بخواهیم به صورت قطعی اعلام کنیم سرمربی آینده تیم ملی ایرانی است تا پایان هفته جاری مشخص می‌شود.

او افزود: اگر مربی خارجی مدنظر باشد فردی خواهد بود که از فوتبال ایران شناخت کامل و کافی داشته باشد و بازیکنان کشورمان را هم به خوبی بشناسد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه شنیده می‌شود برانکو ایوانکوویچ در آستانه انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی عمان است، بیان کرد: به هر حال مذاکرات ما با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی در هفته جاری ادامه دارد. تا بازی با هنگ کنگ حدود ۸۰ روز زمان داریم. از طرفی رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش رو داریم، اما روند انتخاب سرمربی تیم ملی به سرعت طی می‌شود و طبق برنامه ریزی‌های فدراسیون تا اوایل هفته آینده جمع بندی نهایی در این زمینه انجام خواهد شد.

علوی درباره آخرین وضعیت مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال و میزان غرامت پرداختی به این سرمربی بلژیکی گفت: طبق قرارداد فدراسیون با ویلموتس در صورت فسخ، هر یک از طرفین می‌تواند ادعای سه ماه از سال را به عنوان غرامت داشته باشد. هرچند او این موضوع را ندیده، اما در بند هفت قرارداد موجود است. شاید در مذاکرات ابتدایی ویلموتس به اینکه پس از فسخ تنها می‌تواند سه ماه غرامت بگیرد دقت نکرده بود، اما در ادامه متوجه شد.

او درباره زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: هیئت رئیسه آمادگی برگزاری مجمع زودتر از موعد مقرر را هم دارد و اگر شرایط فراهم شود مجمع انتخاباتی را زودتر از ۱۸ اردیبهشت ۹۹ برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار