آغاز شمارش معکوس عملیات تعمیر منازل زلزله‌ زده مسجدسلیمان

مسئول ستاد معین مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان از پایان عملیات تعمیر منازل آسیب‌دیده از زلزله تیر ماه امسال در این شهرستان تا ۴۵ روز دیگر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد خانی نوذری مسئول ستاد معین مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان با بیان اینکه پس از زلزله تیرماه امسال در این شهرستان، ۷ هزار و ۳۰۰ واحد آسیب دیده نیاز به تعمیر داشتند، گفت: برای ۶ هزار و ۵۰۰ واحد پرونده تشکیل شد که از این تعداد مالکان ۵ هزار و ۳۰۰ واحد تسهیلات بانکی و بدون عوض دریافت کردند.

او افزود: حداکثر سقف پرداختی برای تعمیرات منازل آسیب دیده ناشی از زلزله را ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض تعیین شد.

خانی نوذری با بیان اینکه پرونده سایر واحد‌های تعمیری در حال معرفی به بانک و دریافت تسهیلات هستند، اظهار داشت: براساس برنامه هدف گذاری شده، تا ۴۵ روز آینده پرونده منازل تعمیری زلزله زده مسجد سلیمان بسته خواهد شد.

احداث منازل احداثی زلزله زده مسجدسلیمان آغاز شد

مسئول ستاد معین بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان با بیان اینکه کار آواربرداری در مسجدسلیمان، گلگیر و روستا‌های اطراف این شهرستان با بهره‌گیری از ماشین آلات ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پایان رسیده، تصریح کرد: با صدور ۳۰۰ پروانه ساخت عملیات احداث منازلی که نیازمند بازسازی بودند در مناطق زلزله زده این شهرستان آغاز شد.

او ادامه داد: مجموع واحد‌های احداثی این شهرستان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد هستند که برای واحد‌های احداثی ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۱۸۰ تا ۲۰۰میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود ضمن آنکه ۱۶۰ پاکت سیمان به صورت رایگان داده خواهد شد.

این مقام مسئول برنامه پایان واحد‌های احداثی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان را خرداد سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: در صورت مشارکت بیشتر مردم، احتمال دارد پرونده واحد‌های احداثی زلزله زده مسجدسلیمان تا پایان سال ۱۳۹۹ بسته شود.

محمد خانی نوذری افزود: با توجه به تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی دولت، برای پرداخت تسهیلات بانکی و کمک بدون عوض به مناطق زلزله زده مسجدسلیمان مشکلی خاصی ندارد، ولی چون برخی واحد‌های احداثی نیازمند جا به جایی در مناطق امن و تامین زمین مورد نیاز هستند این مساله قدری در روند بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان اخلال ایجاد کرده است.

در جریان زلزله ۵.۷ درجه در مقیاس امواج‌درونی زمین (ریشتر) درمسجدسلیمان در ۱۲۰کیلومتری شمال‌شرق اهواز در تیر ۱۳۹۸ حدود ۸ هزار واحد مسکونی در این شهرستان آسیب دید و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز تخریب شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.