ابلاغ الکترونیکی ۸۱ درصدی اوراق قضایی

ریبس کل دادگستری گلستان گفت: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی به ۸۱ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به تلاش برای حذف ابلاغ کاغذی گفت: پارسال ۷۴ درصد اوارق قضایی، اینترنتی به طرفین پرونده ارسال می‌شد، اما با تلاش همکاران ما این رقم امروز به ۸۱ درصد رسیده است.

هادی هاشمیان افزود: در روش سنتی، مامور برگه ابلاغ را به منزل طرفین پرونده می‌برد، که احتمال مطلع نشدن فرد از تاریخ و ساعت دادگاه و در نتیجه طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها به علت تجدید وقت، وجود داشت.

هاشمیان ادامه داد: در ابلاغ الکترونیک برگه ابلاغ به محل کار یا زندگی افراد ارسال نمی‌شود و علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، سرعت و دقت ابلاغ اوارق قضائی هم بیشتر می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مراجعان به دادگستری‌ها موظف هستند در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و یا دادگستری‌ها در سامانه‌ی ثنا به نشانی www.sana.adliran.ir ثبت‌نام کنند تا ابلاغ الکترونیک اینترنتی برای آنان ارسال شود.

هاشمیان افزود: با ثبت نام افراد در سامانه ثنا، اوراق قضایی مانند اخطاریه، احضاریه و ابلاغیه به صورت الکترونیکی به حساب کاربری طرفین پرونده ارسال می‌شود.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار