کمیسیون انتخابات افغانستان:

کمیسیون شکایات درباره دلایل بازشماری آرای ۲۵۵۵ محل رای گیری توضیح دهد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: کمیسیون شکایات باید درباره دلایل بازشماری آرای ۲۵۵۵ محل رای گیری توضیح دهد.

کمیسیون شکایات درباره دلایل بازشماری آرای ۲۵۵۵ محل رای گیری توضیح دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان اخیرا اعلام کرد که آرای ۲۵۵۵ محل رای گیری بازشماری می شوند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که کمیسیون شکایات هنوز دلایل بازشماری آرای این محل ای رای گیری را روشن نکرده و باید در این خصوص توضیح دهد.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشت: «کمیسیون انتخابات در چارچوب قانون و طرزالعمل‌ها مکلف است که در روند رسیدگی به شکایات ثبت شده همراه با کمیسیون شکایات همکاری و کمک کند.»

ابراهیمی اظهار داشت: «کمیسیون شکایات انتخاباتی هنوز دلایل بازشماری آرای ۲۵۵۵ محل در بیش از ۲۰ ولایت را به کمیسیون انتخابات ارائه نکرده است.»

وی اضافه کرد: کمیسیون انتخابات خواستار توضیح از سوی کمیسیون شکایات درباره بازشماری آرا می‌باشد؛ وقتی کمیسیون انتخابات دلایل روشن را برای بازشماری آرا دریافت کرد مکلف است که روند عملیاتی بازشماری را آغاز کند.

قابل ذکر است که انتخابات افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شد. نتایج ابتدایی این انتخابات نیز در تاریخ ۱ جدی/ دی ماه اعلام گرددید، اما هنوز نتایج قطعی آن اعلام نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.