آسمان گیلان تا سه شنبه آفتابی است

آسمان گیلان از امروز تا سه شنبه این هفته، صاف و آفتابی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: آسمان گیلان پس از ۳ روز بارش باران در جلگه‌ها و برف در کوهستان‌ها امروز صاف و آفتابی است.

او با بیان اینکه وضعیت استان امروز پایدار، همراه با افزایش نسبی دما و گاهی افزایش ابر است، افزود: حداکثر ارتفاع موج دریای خزر امروز به ۷۰ سانتی متر می‌رسد که برای فعالیت‌های مرتبط مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از فردا وضعیت جوی گیلان دوباره نامساعد می‌شود، اظهار داشت: وزش باد، کاهش دما، بارش باران در جلگه و برف در کوهستان‌ها مهمترین شرایط جوی استان تا سه شنبه کنونی است.

دادرس با بیان اینکه این سامانه سرد و بارشی به تدریج از روز سه شنبه هفته کنونی خارج می‌شود، گفت: دریا در این ۲ روز مواج و حداکثرارتفاع موج به ۲ متر می‌رسد که برای فعالیت‌های دریانوردی و صید نامناسب است.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با دمای هوای ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر سرد‌ترین و آستارا با ۱۲ درجه سانتی گراد گرمترین مناطق گیلان بود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان تصریح کرد: دمای کنونی شهر رشت، مرکز گیلان ۵ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی هوای این شهر ۷۲ درصد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.