استفاده از ظرفیت‌های دادگستری در اجرای دستور العمل‌های رئیس قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های دادگستری استان در اجرایی کردن دستور العمل‌های رئیس قوه قضایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در همایش استانی روسای دادگستری ها، دادگاه‌های عمومی بخش و دادستان‌های سراسر استان،گفت: این همایش، با هدف اجرایی کردن دستور العمل‌های رئیس قوه قضاییه در خصوص رسیدگی به پرونده ها، کاهش اطاله دادرسی، تعیین تکلیف فوری پروند‌های معوقه، کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندان‌ها برگزار شده است.

او رسیدگی به پرونده‌های قدیمی و معوقه، استفاده از ظرفیت‌های مجازات‌های جایگزین حبس، بهره برداری بهینه از ظرفیت شورای حل اختلاف با حفظ حقوق شهروندی و رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی را از اولویت‌های دادگستری استان بیان کرد.

رییس کل دادگستری مازندران در خصوص تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان افزود: اگر چه رسیدگی به پرونده‌ها زمانبر و نیاز به اقدامات جانبی و اخذ نظرات کارشناسی و برخی اقدامات از سوی نیروی انتظامی است، ولی انتظار ما این است روسا و دادستان‌ها با جدیت در اینگونه موارد، ورود به موقع داشته باشند تا موجودی پرونده‌ها در شعبات به حداقل برسد.

او گفت: امید است با کار جهادی و دقت وسرعت، رسیدگی به پرونده‌ها تسریع یابد و یقینا دستیابی به این هدف، منوط به همکاری تمام همکاران قضایی و اداری است.

حجت الاسلام اکبری همچنین به بحث کاهش اطاله دادرسی در دادسرا‌ها اشاره کرد و افزود: پرونده‌هایی که مشمول طرح رسیدگی به پرونده‌های معوقه می‌شوند باید در مدت معین شده با ظرفیت‌های قضایی تعیین و تکلیف شوند.

او گفت: تقویت شعب شورای حل اختلاف در دادسرا‌ها باید به طور ویژه در دستور کار دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد تا پرونده‌هایی که امکان صلح و سازش در آن وجود دارد با قید فوریت با دقت و سرعت لازم تعیین و تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری مازندران، حفظ کـرامت و ارزش‌های والای انسانی، احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی و رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی را در گرو اقدامات صحیح و عادلانه همکاران قضایی، انتظامی و اطلاعاتی دانست افزود: همکاران قضایی استان، قضات، ضابطین، بازجویان و ناظران زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سراسر استان باید نسبت به تکریم مراجعین حوزه‌های قضایی استان، اهتمام ویژه داشته باشند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.