حجم خسارت بارندگی در دلگان بسیار زیاد است

فرماندار دلگان گفت: حجم خسارت به زیرساخت‌ها، اموال، کشاورزی و دام مردم در مناطق مختلف این شهرستان بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان اظهار داشت: پس از فروکش کردن بارندگی‌ها از بامداد امروز، ۱۳ تیم متشکل از ادارات معین شهرستان به همراه نمایندگان هلال احمر به منظور حضور در مناطق آسیب دیده و ارزیابی اولیه، مدیریت میدانی و روانی و همچنین تنظیم شیوه کمک رسانی در محل، به روستا‌ها و مناطق عشایری دلگان اعزام شدند.

او افزود: بیشینه بارش‌ها که به صورت مستمر و بدون توقف از روز جمعه تا شب گذشته، در دلگان در طی حدود ۳۵ ساعت اتفاق افتاد به ۱۱۷ میلی‌متر رسید در حالیکه حجم متوسط بارندگی سالانه استان ۱۱۳ میلی‌متر در طول یک سال است.

فرماندار دلگان ادامه داد: در کنار برکات آتی و اثرات مثبت این بارندگی و غنی شدن سفره‌های زیرزمینی، خسارات بسیار زیاد مادی، زیرساختی و همچنین تلفات احشام و دام، آسیب به برخی واحد‌های مسکونی و مزارع و موتور‌های کشاورزی وارد شد.

او افزود: البته در این شرایط همکاری خوب مردم با ستاد مدیریت بحران و پای کار بودن دهیاران، بسیجیان و عوامل امدادی عامل پیشگیری از خسارت‌های جانی بوده است به طوریکه تعداد زیادی از اهالی به اصرار دهیاران و شورا‌های روستایی و اطلاع رسانی به موقع منازل خشت و گلی خود را ترک و در منازل امن روستا ساکن شده بودند.

شجاعی گفت: دلگان به شدت نیازمند توجه ویژه در اعزام تیم‌های امدادی و ارسال اقلام امدادی است چراکه به بسیاری از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی آسیب جدی وارد شده، بسیاری از منازل خشت و گلی آسیب دیده و برخی نیز تخریب شده، در برخی مناطق وسایل و زندگی مردم را آب برده، اقلام خوراکی در منازل روستا‌ها و عشایر از بین رفته، هوا رو به سرماست و مردم نیازمند اقلام گرمایشی اعم از پتو، بخاری و همچنین توزیع نفت سفید به صورت ویژه هستند.

او ادامه داد: قبل از شروع بارندگی‌ها، ذخیره سوخت، آرد، اقلام اولیه مردم در بازار به میزان کافی توسط دستگاه‌های مربوطه پیش‌بینی و بیش‌از ۱۷ عملیات نجات توسط عوامل هلال احمر، بسیج، راهداری، بهداشت و درمان در دلگان انجام شده است.

فرماندار دلگان تصریح کرد: شب گذشته یک زن باردار نیز با مشقت فراوان از رودخانه عبور داده و به سلامت اعزام شد.

اوگفت: حتما دستگاه‌های مربوطه می‌بایست پس از ارزیابی دقیق، در جبران خسارت مردم کمک کنند.

شجاعی با تقدیر از ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم دلگان در این بحران با نجابت زیاد صحنه‌هایی از فداکاری را در روستا‌ها و مناطق عشایری خلق کردند.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار