سد خیرآباد نیکشهر سرریز کرد

فرماندار نیکشهر گفت: سد خیرآباد این شهرستان با ادامه بارندگی و جاری شدن سیل در رودخانه بالادست کشیک سرریز کرد.

سد خیرآباد نیکشهر سرریز کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ضیاالحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر اظهار داشت: بارش رحمت الهی در نیکشهر موجب خوشحالی قشرهای مختلف مردم و به ویژه کشاورزان و دامداران شده و تمامی بندهای آبخیزداری پر آب و تنها سد مخزنی این شهرستان نیز سرریز کرد.

او بیان کرد: امیدواریم با بارندگیهای امسال و ادامه آنها تا ماههای آینده از دامنه خشکسالی ۲۰ سال گذشته کاسته شود و سال آبادی داشته باشیم.

او افزود: سد خیرآباد نیکشهر قبل از بارندگی ها ۲۴ میلیون مترمکعب آب داشته است که در پی بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته حجم ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعبی آن اکنون تکمیل و سرریز شد.

او  گفت: سد خیرآباد به منظور تامین آب آشامیدنی ۵۰ ساله نیکشهر و ۶۰۰ هکتار زمین های کشاورزی پایین دست آن بر روی رودخانه کشیک در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی کلنگ زنی و در سال ۱۳۸۸ با مجموع هزینه ۱۷۵ میلیارد ریالی تکمیل و بهره برداری شده است.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: این سد برای نخستین بار نیمه دوم بهمن ۱۳۸۹ سرریز شده و پس از آن با گذشت حدود ۹ سال امسال سرریز شده و هم اینک برای بار سوم سرریز شده است.

او  گفت: خسارت های زیادی به زیرساخت ها و واحدهای مسکونی وارد شده که پس از جمع بندی و بررسی های لازم و کارشناسی اعلام می شود.

نیکشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار